Re: Uprawnienia

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sun 12 Nov 2006 - 15:46:55 MET

in news:1163318856.863914.216450@m73g2000cwd.googlegroups.com ,
*larbantai* wrote:
> Chcialbym nadac uprawnienia uzytkownikowi do 2 katalogów i tylko
> tych dwóch, oczywiscie chodzi mi o partycje na NFTS-ie. Jaka jest
> najszybsza droga aby tego dokonac.
> Z góry dzieki za odpowiedz
> Pozdrawiam

Skoro najszybciej, to:
Start, Uruchom,
cacls c:\katalog1 /E /P user:F &cacls c:\katalog2 /E /P user:F
[Enter]

/E - zmienia/dodaje określone uprawnienie/a,
 bez tego zastępuje wszystkie/ich uprawnienia do katalogu,
 podawane często w przykładach:
 cacls C:\katalog /G user:F
 prowadzi do zdjęcia innych uprawnień (administratorów, systemu
 a nawet właściciela), można się nieźle uziemić.
Jeśli miałoby być beż /E trzeba odtworzyć wszystkie uprawnienia:
cacls C:\katalog* /G user:F system:F "twórca właściciel":F
 administratorzy:F
i potwierdzić 'T' lub samopotwierdzić (użyteczne w skryptach):
echo T| cacls C:\katalog* /G user:F system:F "twórca właściciel":F
 administratorzy:F

/P - zmienia uprawnienia, jeśli user jakieś dotąd miał
 normalnie mogłoby być /G, ale jak user miał RO, to pomimo :F
 Full uprawnień nie dostanie

:F - pełne uprawnienia, może być jeszcze :R :W :C
 co tu pisać - cacls /? wyjaśni resztę

można wydać za jednym zamachem polecenia dla kilku katalogów
ale tylko symbolem wieloznacznym tutaj: katalog*
- katalogi muszą być na tym samym poziomie,
- początek (fragment) nazwy taki sam
- brak innych odpowiadających wzorcowi (np. katalog3), których
 nie chcemy zmieniać.

Działa (chyba) też w XP Home (tym bardziej w pozostałych),
sprawdziłem: http://support.microsoft.com/kb/309531/PL/

--
Pozdrawiam, :Sławomir Stępniak: slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)