windows update i kur... mnie bierze

Autor: Jacek <jacek_at_tlen.pl>
Data: Sat 11 Nov 2006 - 23:15:21 MET

Kto mi powie jak windows update (albo microshit update) skonfigurowac
aby pobralo aktualizacje przez proxy?
Od 9 godzin (!), pobral 7 aktualizacji. Do pobrania ma ich jeszcze
ponad 90. Za ile lat to sie skonczy?

System: XP SP2, lagalnie zakupiony, aktywowany, po swiezej instalacji.
Bledy jakie WU/MU zwraca: 0x80072efd, 0x80004004, 0x8024000b, 0x80190197,
0x8024401b (tak, wszystkie sie dzis pojawily).

Lacze internetowe ma predkosc ponad 2Mbps i z taka predkoscia dziala
(wiec nie probujcie wmawiac, ze to tego wina).
Proby ustawiania proxy przez proxycfg NIC nie zmieniaja.
Restarty systemu rowniez nie pomagaja - w tak samo zalosnym tempie
sa aktualizacje pobierane.
Firewall - systemowy; KB885894 zainstalowane, uslugi: BITS, aktualizacje
i dziennik zdarzen - uruchomione i maja typ uruchomienia automatyczny,
przerejestorwalem rowniez wszystkie biblioteki, jakie znalazlem przy
podobnych opisach bledow, zabawy z catrootem rowniez nie rozwiazaly
problemu i jeszcze inne rozwiazania, ktorych juz w tej chwili nawet
nie jestem w stanie przypomniec sobie :/

Dla testu odlaczylem cala firme od sieci, wpialem na 2 minuty kompa
bezposrednio pod lacze - w tym czasie pobral 5 aktualizacji (na wiecej
nie moglem pozwolic, bo ludzie mnie zjedli, ze im internet nie dziala).
Wiec celowo i umyslnie microsoft tak wolno pobiera aktualizacje przez proxy
(a moze wysyla wszystkie dane jakie sa na dysku w tym czasie, a jak idzie
przez proxy, to wie ze jest to logowane)?
Tylko jak to zmienic? Jak zainstalowac te cholerne aktualizacje?
rzeszukalem i wszystkie witryny microsoftu jak i cale google i grupy
dyskusyjne - NIC nie pomaga.

Z gory dziekuje, za jakakolwiek pomoc, bo juz krew mnie zalewa...
Nawet jestem sklonny zaplacic osobie, ktora znajdzie _skuteczne_
rozwiazanie tego problemu.
Niestety, ale komputer musi byc przygotowany do pracy na sobote wieczor,
wiec niestety jest rowniez i ograniczenie czasowe.