Re: jak usunac 'odmówienie dostępu' z katalogu [WinXP]

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 14:11:37 MET

Radosław Sokół wrote:

> Nie rozumiem. Opisz proszę dokładniej.

Opisalem dokladniej w odpowiedzi na post od "fijaksoft" - moglbys rzucic
okiem? Bo to naprawde ciekawe zagadnienie.

> (Jeżeli system plików jest zapisywalny, to aktualne prawa
> dostępu i atrybuty pliku nie mają wpływu na możliwość
> przejęcia plików na własność przez administratora).

> Nie wiem, nie używam mechanizmu 'shadow copy'.

Uzyteczne, mozna wtedy przeczytac np. pliki, ktore sa "otwarte" (np.
outlook.pst).
Tu jest dosc prosty opis:
http://blogs.msdn.com/adioltean/archive/2005/01/20/357836.aspx

No a latwo moj problem zasymulowac bez shadow copy:
- formatujac dyskietke[1] czy USB-sticka do NTFS,
- nagraniu katalogu/pliku, odebrania mu wszystkich praw
- przelaczenie dyskietki/USB-sticka w tryb r/o (o ile USB-stick ma taki
bajer)

> Ale z drugiej strony pozwala tworzyć środowiska, w których
> administrator nie ma dostępu do danych, co *czasem* bywa
> niezbędne (choć jako regułę należy jednak przyjmować, że
> administratorowi się wierzy).

Ale to oszukiwanie samego siebie.

Administrator z urzadzenia r/w moze bez zmieniania uprawnien spokojnie
odczytac dowolny plik narzedziami dostepnymi w systemie (np. ntbackup).

Lub zmieniajac haslo uzytkownika, a potem je przywracajac (przeciez AD
trzyma wszystko w LDAP, wiec latwo to zrobic).

Albo korzystajac z narzedzi dostepnych w internecie.

[1] da sie dyskietke sformatowac na NTFS?

--
Tomasz Chmielewski