Re: jak usunac 'odmówienie dostępu' z katalogu [WinXP]

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Fri 10 Nov 2006 - 13:55:18 MET

fijaksoft wrote:

> readonly means tylko-do-odczytu wiec czytac mozesz....
> na wlasciwosciach masz ptaszek tylkodoodczytu ew. mozesz uzyc polecenia
> attrib z kosoli (cmd) np
> attrib *.* -r -h -s

No ale zeby zmienic prawa dostepu, to trzeba je zapisac... A jak zapisac
prawa, jesli urzadzenie jest read-only?

Powyzsze polecenie skutkuje odmowa dostepu.

Mozesz dokladniej opisac, gdzie znajde "na wlasciwosciach masz ptaszek
tylkodoodczytu"? Bo cos nie moge sie doszukac.

Zeby bylo jasne - nie chodzi mi o atrybut "Tylko do odczytu" czy
"Zabezpiecz przed zapisem" (czy jak to sie w polskiej wersji Windows
nazywa), ktory mozna zmienic na urzadzeniach r/w, jak klikniemy prawym
na folder/plik.

Chodzi mi o to, gdy sa spelnione ponizsze warunki:
- urzadzenie jest tylko do odczytu (bo to np. volume shadow copy)
- Administrator nie ma uprawnien do odczytu danego katalogu lub pliku
(bo np. wszelkie uprawnienia sa zdjete, lub czytac plik moze tylko
uzytkownik "user")

Jak w takim przypadku Administrator moze odczytac plik?

--
Tomasz Chmielewski