Re: instalacja XP HE

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 09 Nov 2006 - 22:36:58 MET

** qpon wrote:

> Witam serdecznie!
> Kupiłem lapa, na którym był od nowości zainstalowany XP HE w wersji
> angielskiej. Niestety, po przeprowadzce zaginęła mi płyta z
> systemem. Czy mogę użyć innego nośnika, na którym jest XP HE i
> użyć tego kodu, który mam przyklejony do kompa? Ewentualnie, czy
> mogę użyć nośnika z XP professional ale użyć kodu z naklejki...?

Możesz generalnie sobie ściągnąć pirata i go zainstalować. Komputer Ci
od tego nie wybuchnie. Ale chyba nie o to chodzi, pytasz o to czy to
będzie legalne i czy ta instalacja będzie licencjonowana.

Po pierwsze klucz od Home Edition nie zadziała Ci z Professional, po
drugie nie zapłaciłeś za Professional, więc jak to ma być legalne? Nie
płaciłeś również za wersję polską, więc Ci się ona nie należy.

Ja na Twoim miejscu bez skrupułów ściągnąłbym sobie XP HE w wersji
angielskiej, zainstalował go używając klucza z nalepki na laptopie i
wyrzucił płytę z której zainstalowałeś. Ta kopia będzie w pełni
licencjonowana - masz dowód zakupu komputera i Windows, to wystarczy, a
do tego masz też nalepkę jakby kogoś to obchodziło.