Re: nowy dysk pod stary chipset, czy beda klopoty?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 05 Nov 2006 - 15:58:37 MET

Uzytkownik "the_foe" <the_foeWYTNIJ@WYTNIJwp.pl> napisal w wiadomosci
news:1lhr7h33byqj7.14nmrdgbdtihu.dlg@40tude.net...
>w moim starym dysku Seagate z serii U (40 GB) chyba cos sie psuje bo
> transfery (zapis) strasznie sie slimaczy (ponizej 5 MBs). No ale dyskacz
> ma
> juz prawie 4 lata. Czas na wymiane.

Jesli jest fizycznie sprawny, to na pewno nie jego wina.

> Moj chipset to Intel 815 EP B-Step,
> czyli ostatnia wersja tego chisetu obslugujaca ostatnie celki pentiuma III
> - tualatiny.
> Niestety, ani w dolaczonej instrukcji, ani w specyfikacji tego chipsetu
> nie
> moge znalezc czy jest jakies fizyczne ograniczenie wielkosci HD.

ZTCP 137 GB. Z tym ze ta plyta bez problemów przejdzie etap
autorozpoznawania nawet z wiekszym dyskiem, co otwiera mozliwosc uzywania
napedu o praktycznie dowolnej wielkosci - gdyz system operacyjny generalnie
olewa BIOS i sam sobie dysk rozpoznaje. Jedynie loader systemu opiera sie na
BIOS-ie, dlatego partycja systemowa nie powinna przekraczac granicy
adresowalnej via BIOS.

> [...]
> czelusciach "backupu internetu" ;)
> wiec pomyslalem o tych sprzetach:
> http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=4091&katid=4
> http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=3892&katid=4
>
> martwia mnie dwie rzeczy: te dyski sa juz o 1/3 glosniejsze (z 29 do 30
> dB)
> i wieksze, 120 i 160. Kiedy kupowalem kompa nie byl ojeszcze dyskow
> przekraczajacych 100 GB, wiec sie boje ze beda problemy.
> Co doradzacie?
> A przy okazji jakie dyskacze polecacie, bo cis przyzwyczailem sie do
> seagate a moze czas zmienic przyzwyczajenia?

Samsungi od 80 GB w góre - chyba najcichsze dyski na rynku, b.szybkie i
b.malo sie grzeja, co dobrze rokuje co do ich trwalosci. Potwierdzaja to
zreszta opinie uzytkowników.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadajac zmien px na pl/