Re: Norton Ghost i Windows 2000

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 04 Nov 2006 - 23:48:41 MET

Użytkownik <robert.szyszko@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1162673569.050176.45460@f16g2000cwb.googlegroups.com...
> Witam wszystkich.
>
> Mam taki problem.
> 1. Pierwsza sprawa to obraz calego dysku z Win98. Posiadam taki na
> plytce DVD ( w sumie zajmuje okolo 900MB na DVD ) a komputer na ktorym
> chce go zainstalowac nie ma czytnika DVD a zwykly CD-ROM. Plytka ta
> jest bootowalna i na innym kompie po boocie uruchamia sie ghost i dalej
> juz jest ok. Ale nie jest ok w momencie jezeli nie mam czytnika DVD. Co
> zrobic wtedy ? Czy da sie w jakis sposob podzielic ta plytke ( i obraz
> ) na innym komputerze i utworzyc 2 bootowalne plytki CD ???
> [...]

Hmm najprościej byłoby założyć dwie partycje: pierwszą małą podstawową pod
9x, a drugą rozszerzoną/dysk logiczny jako tymczasową i wgrać na nią ten
obraz Ghosta oraz plik ghost.exe. Potem boot do DOS-a z dyskietki,
uruchamiasz ghosta i nadpisujesz z obrazu tę pierwszą partycję, wykonujesz
fdisk /mbr i ustawiasz fdiskiem pierwszą partycję jako aktywną. W ten sposób
masz już działający system Win98. Następnie bootujesz się z płytki
instalacyjnej W2k, (alternatywnie) spod instalatora usuwasz tamtą partycję
rozszerzoną i w jej miejsce zakładasz partycję podstawową, formatujesz ją do
NTFS lub FAT32, i instalujesz na niej system. Instalator W2k sam utworzy
prawidłowe menu startowe. Dodam tylko, że po usunięciu/dodaniu/sformatowaniu
partycji należy zawsze zrestartować instalatora, żeby uniknąć przydzielenia
partycji systemowej jakiejś literki z kosmosu.

P.S. Z tym crosspostem to już przesadziłeś - powinieneś był chociaż ustawić
FUT na jedną wybraną grupę. . .

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/