Niespotykany problem z W2K3 na razie nikt nie potrafił mi pomóc.

Autor: bw <_at_autograf.pl>
Data: Fri 03 Nov 2006 - 00:26:45 MET

Witam, Szanownych Forumowiczów,

Mam niesamowity i chyba niespotykany problem, przynajmniej na razie nikt
nie jest mi w stanie pomóc.

Oto fakty:

jest sobie układ jak na schemacie :
|modem DSL| <-> |Router USR 8450| <--> |windows 2003 Server SP1 eng + Exchange 2003 SP1|
                                | <--> |Windows XP SP2 eng|

Na routerze odblokowane wszystkie wychodzące połączenia czyli LAN * -->
WAN* TCP*

wydaję na XP komendę telnet smtp.gmail.com 25 i działa
to samo na 2003 i nie działa.

Informacje dodatkowe:

- Na w2k nie ma Firewalla nie ma ICS nie ma RAS jest TrendMicro Server
Proptect i MailScan tej samej firmy ale bez funkcji jakiegokolwiek
filtrowania pakietów.
- IP obu kompów były zamieniane wzajemnie.
- Problem dotyczy WSZYSTKICH połączeń wychodzących z W2K3 na dowolny host
na port 25 czyli nie tylko gmail.com ale dowolny serwer smtp.

I teraz najciekawsze nie dawno podczas walki kiedy z kolega "adminem"
poszliśmy na obiad, ;) przychodzimy a tu działa ... nie wiemy jak się to
naprawiło, no ale 1.11 znów przestało i jest problem.

Uprzedzając pytania NIC nie było instalowane, nie ma autoupdate itp.
Jestem załamany naprawdę nie wiem co to może być i już nie mam idei chyba,
że to jakiś fix MS. wygląda to na (sprawdzone NetMonitorem), że połączenie
jest nawiązywane i po wysłaniu 3 ramek zrywane przez nasz serwer.

Może ma ktoś jakiś pomysł ?

dzięki za pomoc

bw