Kalwiatura ACPI i błąd INTERNAL_POWER_ERROR

Autor: tryb <tryb77_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 01 Nov 2006 - 20:47:10 MET

Witam.
Jestem posiadaczem komputera z płytą ECS K7S5A na której zainstalowany jest
Windows XP SP2. Ostatnio zmieniłem sobie klawiaturę ze standardowej 101/102 key
na klawiaturę z dodatkowymi przyciskami power off, hibernate itd (CHICONY
KB-9810). Problem powstaje kiedy przycisnę jeden z tych trzech dodatkowych
klawiszy. Wyskakuje mi wtedy Blue screen z błędem INTERNAL_POWER_ERROR i zrzutem
ekranu.
Na stronie producenta klawiatury znalazłem informację że klawiatura działa z
systemami z interfejsem ACPI. Wgłębiłem się w temat i ustaliłem że:
- Windows XP zainstalowany u mnie posiada interfejs ACPI ( w menedżerze urządzeń
widnieje wpis "Komputer PC z interfejsem ACPI")
- W Panelu sterowania w Opcjach zasilania brak jest zakładki APM,
- Jeśli w opcjach zasilania włącze aby komputer wchodził w stan hibernacji po 1
minucie, zamiast wejść w stan hibernacji system pokazuje komunikat: "Nie udało
sie przejść w stan hibernacji: Sterownik urządzenia "Standardowa klawiatura
101/102 klawisze (...)" uniemożliwia przejśćie w stan hibernacji. (...)"
- Komputer ma płytę K7S5A z najnowszym oficjalnym BIOSem z 08-11-2003
- Na komputerze jest zainstalowany Windows 98 - tam wszystko działa bez problemu
i klawisze dodatkowe działają
- W Windows XP w menadzerze urządzeń w Urządzeniach systemowych mam następujące
wpisy które dotyczą ACPI:
Przycisk ACPI Fixed Feature
Przycisk Uśpienia ACPI
System zgodny ze standardem ACPI
W Windows 98 było więcej wpisów dotyczących ACPI.

W związku z tym mam prośbę aby ktoś kto ma pomysł jak to rozwiązać nie
instalując gołego systemu od nowa pomógł mi w rozwiązaniu tej łamigłowki.
Nawet nie wiem czy ponowne zainstalowanie systemu coś by zmieniło :(