Re: legalnosc

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 31 Oct 2006 - 18:28:57 MET

Użytkownik "CookieMonster" <enpe@WYKASUJTOwp.pl> napisał w wiadomości
news:mz2j07zkb0v6$.dlg@monster.pl...

> http://www.allegro.pl/item136627865_ms_windows_xp_professional_pl_oem.html
>
> na tej aukcji sprzedawany jest windows bez komputera
> na ktorym wczesniej system byl aktywowany!!!
> to chyba nie jest zgodne z zasadami licencji OEM??

IMO nie ma żadnego znaczenia, czy system został wcześniej aktywowany, czy
też nie. Nikogo to nie obchodzi tak naprawdę. Zresztą bodajże co pół roku
system możesz spokojnie ponownie aktywować przez Internet.

Jeśli chodzi o tą konkretną aukcję to o ile rzeczywiście system sprzedawany
jest z tym samym kompletnym komputerem do którego został on dołączony przez
jego producenta/wytwórcę, a jego licencja EULA dopuszcza jego dalszą
odsprzedaż - to wszystko odbywa się najzupełniej legalnie. Problem w tym, że
na podstawie informacji z tej aukcji nie da się udowodnić sprzedającemu, że
tak nie jest. Wobec czego powstrzymałbym się przed jakimikolwiek
emocjonalnymi ocenami.

Jeżeli interesują Cię zasady odsprzedaży systemów OEM, to tutaj znajdziesz
wyczerpującą informację:
http://www.microsoft.com/poland/licencje/pytania/default.mspx

"Pyt. Czy mogę odsprzedać używane oprogramowanie Microsoft?
Odp. Zasady cesji oprogramowania zawsze określa Umowa Licencyjna dołączona
do produktu.

Zasady cesji oprogramowania w wersjach OEM i FPP (pakiet detaliczny):
Pierwotny użytkownik oprogramowania, może jednorazowo przekazać na stale
oprogramowanie oraz uprawnienia wynikające z Umowy Licencyjnej tylko
bezpośrednio innemu użytkownikowi, nie może oddać oprogramowania np. w
komis.

Oprogramowanie musi być przekazane w całości tzn. łącznie ze wszystkimi
częściami składowymi:
. nośnikami,
. dokumentacją,
. uaktualnieniami,
. umową Licencyjną,
. Certyfikatem Autentyczności

Dodatkowo przy odsprzedaży oprogramowania strony powinny sporządzić umowę
przekazania.

Wersje OEM, należy odsprzedać/przekazać łącznie z komputerem.

Cesja umowy OPEN jest możliwa pod warunkiem, że:
. przeniesienie obejmie wszystkie licencje wydane w związku z początkowym
zamówieniem i każdym kolejnym zamówieniem złożonym na podstawie tego samego
numeru autoryzacyjnego oraz obejmie prawo do nabywania dodatkowych licencji
na podstawie tego numeru w przyszłości,
. osoba przyjmująca licencje zaakceptuje na piśmie postanowienia umowy OPEN,
. otrzymamy pisemne powiadomienie na dostarczonym przez sprzedawcę
formularzu o przeniesieniu licencji w terminie trzydziestu (30) dni od daty
przeniesienia."

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/