Re: Clone Partition w Norton Ghost i problemy...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 26 Oct 2006 - 19:22:39 MET DST

Użytkownik "Przemolo" <przemolo@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ehqppt$78c$1@inews.gazeta.pl...
> Mam w komputerze dysk 40GB (ATA) z 3 partycjami FAT32 (dyski c,d i e).
> Całość działa pod winXP. Na dysku c: zainstalowany jest system.
> Podłączam jako slave drugi dysk 20GB z 2 partycjami FAT32. Dysk otrzymuje
> automatycznie literki g i h (czemu nie f i g?).

Pewnie F jest już zajęta :-). Zresztą jakie to ma znaczenie, skoro można je
dowolnie zmieniać spod diskmgmt.msc...

> [...]
> na partycję g: system się resetuje i wykonywane jest kopiowanie. Kopia
> wykonuje się prawidłowo.
> Odpinam pierwszy dysk i zostawiam tylko drugi - z niego startuję.
> Uruchamia się winXP ale tylko do momentu zanim nie pojawi się napis
> "Ładowanie ustawień osobistych"... potem jest czarny ekran z kursorem
> myszy i koniec...
> Gdy tylko podepnę pierwszy dysk (z pierwowzorem systemu) ale ustawię w
> BIOS, aby system wystartował z drugiego, to już jest wszystko ok.
> Przypominam, że pierwszy dysk startuje bez problemu bez drugiego dysku.

Ech, problem pojawia się raz w tygodniu na grupach. Wykonaj fdisk /mbr na
tamten napęd i wszystko wróci do normy. To polecenie usunie stary podpis
dysku i wymusi na systemie ponowne przydzielenie literek do partycji, tak
żeby partycja systemowa otrzymała C a nie G, jak jest obecnie.

> Jakim ewentualnie innym programem można skopiować system z jednego dysku
> na drugi, aby potem móc w razie awarii dysku uruchomić system z drugiego
> dysku?a

Takich programów jest masa, ja preferuję BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com . Ale możesz użyć czegokolwiek co potrafi
kopiować partycje, na przykład darmowego SavePart
http://www.partition-saving.com/ albo choćby Ranish Partition Managera
http://www.ranish.com .

--
M.   [MS-MVP]