Re: rozprawka nt licencji :)

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 25 Oct 2006 - 01:07:36 MET DST

** Straszny Dzygit wrote:

> po 1 serwis samochodowy wypozycza samochod zastepczy, dlaczego by nie
> miec komputerow zastepczych?

A bo to tak nie robią? W przypadku lepszych umów serwisowych
dostarczają Ci komputer zastępczy jeżeli nie wyrabiają się z naprawą.
Sprzęt i oprogramowanie jest w tym układzie własnością firmy serwisowej.

> po 2 jest taka sytuacaj ze w jednym budynku sa 2 firmy, w obu jest
> ten sam wlascicel, obie ze soba sa scisle zwiazane, caly sprzet
> kupiony jest na jedna ale jest umowa uzyczenia do drugiej. aby byl
> system legalnie uzywany musi byc kupiony na ta druga?

No chyba napisałem, że nie. Przeczytałeś w ogóle co napisałem? Nie
rozumiesz tego?

> jak umowa uzyczenia wygasnie to wlasciciel musi kupic sobie nowy
> system?

Po pierwsze w opisywanej sytuacji jeżeli umowa użyczenia wygaśnie to ta
druga firma korzysta z tego sprzętu w sposób, do którego US miałby
pewnie zastrzeżenia (z tytułu firm łączonych).

Po drugie to jak napisałem licencja Windows jest licencją
_per_komputer_, a nie per osoba, która z niego korzysta (wykluczyć z
tego licencje stanowiskowe ale nie o to pytasz). Czyli i system i
sprzęt musi być własnością tego samego podmiotu, bez względu na to kto
z komputera i na jakich zasadach korzysta.

Nie możesz kupić systemu i używać go na nieswoim sprzęcie, licencja
tego nie przewiduje.