Win2k3 i lista komputerów w sieci

Autor: Michał Lipek <renegados_at_interia.pl>
Data: Tue 17 Oct 2006 - 13:46:32 MET DST

Witam.

Mam problem z udostępnianiem plików i drukarek.
Mam dwa komputery w sieci. Jeden z Windows 2000 SP4 (nazwa komputera
LAIN) i drugi z Windows 2003 SP1 (nazwa DATA). Oba komputery mają
włączoną usługę udostępniania plików i drukarek. Tak samo jak działają
usługi przeglądarka komputera czy serwer. Grupa robocza na obu
komputerach ma nazwę KAZAMATY.

W otoczeniu sieciowym LAIN widać obie maszyny.

W moich miejsach sieciowych na DATA widać grupę roboczą, ale po
kliknięciu na nią pojawia się:
"KAZAMATY nie jest dostępna. Możesz nie mieć uprawnień do używania tego
zasobu (...)".
Nie ma też ikonki "komputery w pobliżu".

Poza tym po wpisaniu w explorerze na maszynie DATA adresu \\LAIN
wyskakuje błąd "system windows nie moze odnaleźć \\lain (...).
Ale ping lain już działa.

Przeczytałem między innymi http://banita.pl/konf/smb.html, ale porady
tam zawarte niestety nic nie pomogły.

Kolejna sprawa. NET VIEW wykonane na obu komputerach:

#LAIN
C:\>net view
Nazwa serwera Uwaga
\\DATA
\\LAIN
Wykonywanie polecenia zostało zakończone pomyślnie.

#DATA
C:\>net view
Wystąpił błąd systemu 51.

System Windows nie może odnaleźć ścieżki sieciowej. Sprawdź, czy ścieżka
sieciowa jest poprawna i czy komputer docelowy nie jest zajęty lub
wyłączony. Jeśli sys tem Windows nadal nie będzie mógł odnaleźć ścieżki
sieciowej, skontaktuj się z administratorem sieci.

System na komputerze LAIN chodzi juz grubo ponad rok, więc myślę że tam
jest wszystko w porządku.
Na DATA mam nowy Windows 2003 (zainstalowany wczoraj), więc to chyba tu
jest nie tak. Wcześniej miałem Windows 2000 i wszystko chodziło jak należy.

Czy ktoś ma jakieś pomysły co jest nie tak? Bo ja powoli tracę
Cierpliwość. :)

Pozdrawiam serdecznie.

--
Michał Lipek