Re: Czym jest to RPC?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Wed 11 Oct 2006 - 18:17:21 MET DST

Użytkownik "Kajetan" <kajetan@no.reply.addres> napisał w wiadomości
news:egiuj9$77u$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Użytkownik "GHOST" <darktemplaroflife@tlen.pl> napisał w wiadomości
> I co się stanie po jej wyłączeniu?
>
> No, najpierw nie bedziesz jej mogl wylaczyc :-)

No, bezpośrednio nie :)

> A jesli ci sie uda, to wieksza czesc systemu przestanie z toba
> wspolpracowac.

Współpracować raczej zechce, przynajmniej w NT4 który trenowałem pod tym
względem, ale wystąpi dość dziwny, niezbyt miły objaw - KAŻDE prawie,
uruchomienie jakiegoś programu, okupione zostanie dość długim czekaniem, aż
odpali, a potem OK, program chodzi. Jednak praca może nie być komfortowa, gdyż
odpalenie czegokolwiek innego, np. współzależnego od tego programu, etc,
również poskutkuje długim czekaniem na start odpalanego programu. Nie wiem,
czy dobrze pamiętam, ale w menedżerze zadań obciążenie procka w tym czasie
będzie wykazywane jako pełne, jakby system czekał na coś, co jest głęboko
zaszyte w systemie, ale nie absolutnie mu niezbędne... i nie mógł się
doczekać, aż to coś odpali, i zrezygnowany pozwala uruchomić się programowi
bez tego. Zachwiania stabilności, poza tym długim czekaniem, nie
zaobserwowałem. Żaden program się nie wywalił, żaden nie kaszanił danych...
zatem przypuszczam, że można by założyć protezę RPC, która zadziała podobnie
jak proteza Cydoora do Kaazy / Imesha, która jest całkowicie pozbawiona
szpiegowalności (Ad-Aware jej nie wykrywa, sprawdzone), a program nadal chce
działać (też sprawdzone).
No, chyba, że RPC ma jakieś istotne dla integralności systemu cechy, to
wiadomo, lepiej nie kombinować. U mnie parodniowe korzystanie z NT4 z
wyłączonym RPC nie odbiło sie niczym złym w systemie, poza prawie niemożnością
korzystania z systemu z powodu zwlekania prawie ze wszystkim. Po włączeniu
wszystko wróciło do normy i śladu nie było, że RPC nie działało. Przynajmniej
w zachowaniu systemu, ale OIDP, w dzienniku zdarzeń też niczego specjalnego
się nie doszukałem.
Głowy pod topór nie daję, że w innych systemach niż mój skutki nie zrobią się
poważniejsze.

--
LH
Czołowy spamer Europy - ICIC Ukraina - telefony do prób wszelakich: