ERP i wybór systemu?

Autor: <stasiakp_at_famas.com.pl>
Data: Tue 03 Oct 2006 - 10:33:23 MET DST

Witam serdecznie, pytanie może niezbyt skomplikowane ale dotychczas
siedziałem na wszelkich odmianach netware i z winda jestem troche w
plecy. W czym problem?
1. Posiadam w pracy 15 komputerów (mieszanka w98, xp he, xp pro)
Przechodzimy na nowy sytem ERP oparty na MS SQL. Zadania jakie ma
spełniać serwer to obsługiwac aplikacje z poziomu stacji roboczych w
firmie i ewentualnie obsługiwac SQL w powiazaniu z ta aplikacja oraz
co wazne dla mnie, ma dopuszczac połaczenia zewnetrzne do aplikacji
(np. z Niemiec od naszych partnerow)
2. W zwiazku z powyzszym nie chcialbym "nadmuchiwac zbyt mocno balonu"
i stad moje pytania:
- bawic sie w small business server premium czy darowc sobie i dac w2k3
serwer na okreslona liczbe uzytkownikow?
- czy ktores lub oba rozwiazania powoduja ze musze miec na stacjach
roboczych xp pro?
- czy ktores rozwiazanie nie pozwoli mi na dostep z zewnatrz do
serwera?
- nie chce stawiac dodatkowo serwera terminalowego (nie rozumiem idei
tego? - po co serwer terminalowy, z analogi do netware rozumiem ze
terminal jest to bezdyskowa stacja robocza logujaca sie do binary lub
nds)
o co chodzi z tym dodatkowym serwerem terminalowym?
- czy wylacznie do obslugi sql tej aplikacji bawic sie w kupno licencji
sql 2k/2k5 czy kupic po prostu w licencji typu runtime

Z gory dziekuje za jakiekolwiek proby pomocy uzytkownikom ktorzy juz to
przerabiali i wiedza jakie sa tego plusy i minusy