Re: W2K3 jako kontroler domeny i serwer terminali; [dlugie];

Autor: Tomasz Onyszko <T.onyszko_nomielonka__at_w2k.pl>
Data: Mon 02 Oct 2006 - 10:41:45 MET DST

adas; wrote:
> Hej!
>
> Wlasciwie to wpierw napisalem to, co znajdziecie pod kreska,
> ale wyszlo z tego straszne smecenie, wiec na poczatek w skrocie:
>
> Mam dzialajacy W2K3 jako serwer terminali i postawiony na nim
> system ERP. Komputer dziala w domenie, ktora dostarcza SAMBA.
Samba z punktu widzenia Active Directory to nie domena, cokolwiek pisza
w dokumentacji

> Z roznych wzgledow zaszla koniecznosc zrobienia domeny na W2K3
> (opisane ponizej problemy + wzrost liczby stacji roboczych).
>
> Czy mozna bezbolesnie przeprowadzic taka operacje na serwerze:
> 1) usunac role serwera terminali z dzialajacego systemu;
Bez probelmu - Control panel -> Add\remove program
> 2) wypisac komputer z obecnej domeny;
Control Panel -> system
> 3) utworzyc role kontrolera domeny dla nowej domeny;
Start -> Run -> dcpromo.exe

> Czy w efekcie bedzie mozliwy dostep zdalny do tego serwera?
Tak

> Czy po tej operacji bedzie mozna (np. za pomoca USMT) przeniesc
> konta ze starej domeny do nowej domeny (np. poprzez zmiane ich
> wpierw na konta lokalne, a pozniej przechwycenie ich przez nowa
> domene)?

AFAIK to nie da sie zmigrowac kont z SAmby do AD, ewentualnie mozna
skryptem utworzyc takie same.

> Czy ewentualnie mozna zalozyc domene przed stworzeniem kontrolera?
Nie, wykreowanie pierwszeg kontrolera domeny powoduje wykreowanie domeny

> Z drugiego watku wynika, ze serwer terminali i kontroler domeny
> ze wzgledow "racjonalnych" nie powinien znajdowac sie na jednym
> systemie. Jak w takim razie mozna zdalnie zarzadzac serwerem
> Windows 2003 Standard Edition bedacym kontrolerem domeny, ktory
> jednoczesnie nie ma roli serwera terminali? I bynajmniej nie

Remote Desktop -> niby to samo ale nie to samo

> pytam tutaj "jakie akrobacje wykonac, zeby sie dalo" - tylko
> o praktyke: jak sie takim serwerem bez dostepu terminalowego

Praktyka jest taka ze sie korzysta z remote desktop

(...)

> W2K3 - to firma wdrazajaca ERP upiera sie, ze oni zawsze klientom
> instaluja serwer ERP na kontrolerze domeny (dziwne?). Tylko, ze oni

Przydaloby sie inzynierow tej firmy wyslac na jakies szkolenie

> wykorzystuja do tego zawsze Windows SBS, chociaz patrzac na funkcje:
> http://www.microsoft.com/poland/windowsserver2003/sbs/overview.mspx
> to poza Windows Server 2003 Standard Edition pakiet SBS nie posiada
> innych skladnikow, ktore moglyby miec wplyw na moj problem. Dlaczego
> firma wdrazajaca tak robi? Pewnie dlatego, zeby oszczedzic klientom
> kupowania dodatkowego serwera.
Bo jest im tak latwiej i nie chce im sie robic tego inaczej

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl/ - (PL)