Komp się zawiesza przy pewnej kombinacji programowej

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_o2.pl>
Data: Fri 29 Sep 2006 - 14:11:06 MET DST

Witam
Konfig: WinXP prof + SP2 + aktualizacje. Płyta GA-7N400SL (chipset
nForce2), Athlon 2400+ dla orientacji. Zasilacz Feel 350W, stosunkowo nowy.

Opis niesprawności: Gdy uruchomię program Seti@home (dający 100% obciążenia
procka) i jednocześnie ktoś z LAN zaczyna ode mnie ściągać duży plik (np.
filmowy) po parunastu a najdalej po kilkudziesięciu sek mam zwis maszyny.
Obraz na ekranie pozostaje, brak reakcji na mysz i klawiaturę, jedyna
możliwość to restart kompa z twardego resetu. Podobnie się zawiesza tylko
pod samym Seti lub podobnym progu Folding, tyle że trwa to średnio parę
godzin.

Co zrobiłem do tej pory w ciągu ostatnich kilku tygodni: Przetestowałem
pamięć memtestem, w sumie doba, wynik OK. Próbowałem oba moduły w dualu i
bez dualu, powiększyłem maksymalnie timingi. Poprawiłem dla testu warunki
chłodzenia, bez rezultatu (normalnie proc w idle ma 55-57st, w stress ma
62-63st, w poprawionych warunkach 2-3 st mniej) Zmierzyłem miernikiem
napięcia - w normie. Pod windą zainstalowałem sterowniki chipsetu nvidia -
bez poprawy. Żdadnych wirów i trojanów, sprawdzone Kaspersky trial, NOD32 i
AdAware. Zainstalowałem na innej partycji Debiana, uruchomiłem program Seti
i przetestowałem przesyłając 10x pod rząd plik filmowy 700MB - żadnej
zwiechy. Także pod samym Seti na debianie komp działa dniami bez zarzutu.

Wniosek: Odpowiada za zawieszanie się soft. Ale co konkretnie?? Ma ktoś
jakieś sugestie?

--
Jacek