Re: Podłączenie do zdalnego pulpitu XP

Autor: Bilbo Bagins <bilbo_bagins_at_wp.pl>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 20:04:18 MET DST

> A co slychac w Event Logu na XP? Telnetnij sie 3389/tcp tego XP i napisz
> czy cie
> polaczylo.

No więc tak:
Po pierwsze sprawdziłem czy moje XP nasłuchuje na porcie 3389 - wynik
pozytywny.
Potem założyłem na XP-ku obserwację ruchu na mojej karcie sieciowej -
program Port Reporter
Pingnąłem XP-ka z mojego W98 - wynik pozytywny, a Port Reporter
zarejestrował ten fakt.
Potem z mojego W98 telnetąłem się do XP na port 3389, a Port Reporter
również zarejestrował to zdarzenie.
Następnie wykonałem próbę połaczenia RDP z W98 na XP. Port Reporter niczego
nie zarejestrował.
Potem na W98 zainstalowałem monitoring ruchu na karcie sieciowej.
Okazuje się, że zarejesrtowane pingi, czy telnety do XP-ka trafiają do
właściwego adresata.
Natomiast próba wywołania usługi RDP z W98 wykazała, że to wywołanie nie
poszło do XP-ka
lecz jako źle zaadresowane trafiło do routera z adresem przeznaczenia
zupełnie nie z mojej sieci.
WTF ???

Nadmieniam, że na W98 usługi e-mail, ftp, www, Microsoft Networks itp.
działają poprawnie.
Już mi ręce opadają.
BB