Jak skonfigurowac laptopa zeby rzadko korzystal z dysku?

Autor: Franek <f_at_adfsdgfsafgsafgsfagsfg.com>
Data: Sat 23 Sep 2006 - 12:55:15 MET DST

Mam laptopa z Celeronem 850 i 512 MB RAM + Win XP Pro
Przez wiekszosc czasu pracuje w programie pocztowym,
Wordzie, oraz siedze nad kodem w NetBeans.

Dysk w moim laptopie mocno halasuje, wiec ciesze sie,
gdy sie wylacza. Oczywiscie wiem, gdzie ustawic, zeby wylaczal sie
po n minutach bezczynnosci, ale chodzi mi o to, zeby za chwile sie
znow nie wlaczal.

Jak to skonfigurowac?
Rozumiem ze jak przez godzine siedze caly czas nad tym samym plikiem
tekstowym to nie ma potrzeby, zeby dysk pracowal.

Podejrzewam, ze trzeba ustawic jakis bufor, zeby trzymal sobie potrzebne
dane w pamieci, a nie ciagle siegal po nie na dysk / do pliku wymiany.

Nie wiem tez co z uslugami dzialajacymi w tle. Poradzcie.