Re: "Zawsze wykonuj wybraną akcję" - jak usunąć?

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 21 Sep 2006 - 18:07:48 MET DST

In news:19df.00000036.45128758@newsgate.onet.pl,
puk <tiamatmanWYTNIJTO@poczta.onet.pl> typed:
> Witam,
> W IE podczas otwierania pliku *.csv wyskakiwaly mi dwie opcje do wyboru:
> otworz i zapisz, oraz checkbox "Zawsze wykonuj wybraną akcję". Dziś
> niechcący zaznaczylem ten checkbox i nie moge juz wybrac opcji (domyslnie
> mam otworz). Potrzebuje wrocic do poprzedniego stany, przed zachaczeniem
> checkbox'a, czyli zeby system sie pytal co zrobic z plikiem *.csv.
> Proszę o pomoc.
> Pozdrawiam, puk

Uruchom edytor rejestru i przejdz do kluczy:
HKEY_CLASSES_ROOT\.csv
co jest wpisane w pozycji "Domyślna". Załóżmy że jest to
"Alias_Programu.csv".
Odszukaj w kluczu HKEY_CLASSES_ROOT klucz "Alias_Programu.csv".
Usun caly klucz HKEY_CLASSES_ROOT\.csv
oraz HKEY_CLASSES_ROOT\Alias_Programu.csv
Teraz gdzy chcesz otworzyc plik z rozszerzeniem .csv, kliknij PPM i wybierz
Otworz zapomoca/ wskaz program do otwarcia.

Aby przyporządkować dane typy plików różnym
aplikacjom dla różnych użytkowników należy poddać edycji podklucze
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer\FileExts <--Tu patrz i usun
oraz klucz
HKEY_CLASSES_ROOT\Applications
Aplikacja reprezentowana przez dany podklucz nie bedzie obecna na liscie,
jezeli w podkluczu tym zdefiniowana bedzie pozycja wartosc ciągu o nazwie
"NoOpenWith" bez wzgledu na jej wartosc.
lub jesli chcesz dodać dana aplikacje do otwierania konkretnego
rozszerzenia, to zmodyfikuj ponizszy klucz :
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
FileExts\<ext>\OpenWithList <-- Tu patrz
<ext> - rozszerzenie

PS. dotyczy <ext> - rozszerzenie np. Worrpad (csv)
Usun cala pozycje, nie wystarczy jedynie wyczyszczenie jej wartosci np.
innej aplikacji do otwierania tych plikow.

Teraz po uporzadkowaniu wykonaj nastepujacy krok:
Proponuje abys wywolal okienko otworz z ...
Shift + Prawy przycik myszki na tym pliku -->z menu kontekstowego wybierz
otwórz z ..., teraz zaznacz poprawnie program i zaptasza okienko
"zawsze uzywaj", kilka zastosuj, OK.

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP]
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy