Re: Problemy z krojem fontów pomiędzy literami ł i ń

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Tue 19 Sep 2006 - 01:47:55 MET DST

Osoba podpisana jako Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> w artykule
<news:nh4nee.qei.ln@kwinto.prv> pisze:

> Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> napisał w
> wiadomości news:een3m5$rpo$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
> To w takim razie chodzi o zupełnie inny problem, bo u mnie on się pojawił
> ZTCP jakieś dwa-trzy miesiące temu. W każdym razie wiosną na pewno go nie
> było.

Może Tobie.
Obrazki przytoczone w tym wątku ilustrują właśnie to, co opisałem. Błąd
ujawnia się w programach tam, gdzie używają wspomnianej kontrolki RichEdit,
a nie MSHTML.
W przypadku OE efekt ten zobaczyć można np. w temacie wiadomości otwartej do
czytania lub powtórnej edycji w oddzielnym oknie.
W WinXP SP2 włączenie w OE ustawienia "Czytaj wszystkie wiadomości w postaci
zwykłego tekstu" skutkuje włączeniem kontrolki RichEdit również dla
wyświetlania treści wiadomości (jak już dwa lata temu pisał o tym Grzesiek
Niemirowski) - wtedy efekt jest widoczny także w oknie podglądu wiadomości.
Stosowny zrzut ekranu załączam. Czcionkę dobrałem celowo taką, żeby różnice
były rażące:
http://www.olszynka.pl/usher/usenet/czytniki/OE_RichEdit.png
Widać tu inną ciekawostkę - w temacie występuje wcześniej opisany efekt, na
podglądzie treści źle wyświetlana jest tylko litera "ń", a w oknie edycji
treść jest OK.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
  ...przed odesłaniem kogoś do jakiejś strony zawsze sprawdzam,