Re: Problem z OE 6

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Tue 12 Sep 2006 - 21:45:02 MET DST

Osoba podpisana jako Zanac <niemamaila@wp.pl> w artykule
<news:ee6ujt$9d9$1@atlantis.news.tpi.pl> pisze:

> Odbieram poczte przez OE 6 z konta gazeta.pl. Jednakze tym razem
> wszedlem bezposrednio na konto przez www i po przeczytaniu
> wykasowałem wszystkie wiadomosci.

Teraz powinieneś się wylogować, a dla pewności, że sesja zostanie zakończona
i polecenia wykonane, zamknąć przeglądarkę i odczekać kilka(naście) minut.

> Teraz odpalam OE6 a on nadal
> "widzi" te wiadomosci i zaczyna je sciagac pomimo ze usunałem je z
> serwera gazeta.pl.
>
> O co tu chodzi??

Chodzi o to, że:
1. Polecenia wydawane przez serwer webmail są wysyłane do serwera SMTP po
zakończeniu sesji, żeby była możliwość np. cofnięcia operacji kasowania -
stąd konieczność wylogowania się i zalecenie zamknięcia przeglądarki, aby
serwer webmaila nie miał wątpliwości, że użytkownik się rozłączył.
2. Serwer SMTP obsługuje polecenia w kolejce. Przy dużym obciążeniu (a
gazeta ostatnio takie miewa) polecenia mogą czekać w kolejce dość długo -
stąd zalecenie odczekania kilku(nastu) minut.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)