Problem z nagrywarką

Autor: luke <nieznany_at_nieznany.com>
Data: Tue 12 Sep 2006 - 15:44:51 MET DST

Witam,

Skierowano mnie na tę grupę z pl.comp.pecet.

Posiadam nagrywkę DVD+RW Ricoh rw8165 z zainstalowanym firmware w wersji
1.03. Od jakiegoś czasu nagrywka ta sprawia problemy przy nagrywaniu
większej ilości danych (tak powyżej 1 GB).

Posiadam system Windows XP HE, z zainstalowanym Service Packiem 2, do
nagrywania płyt używałem jakiejś starszej wersji programu Nero. Ostatnio,
szukając samodzielnie rozwiązania problemu, pobrałem wersję próbną Nero
v.7.2.3.2. Niestety - nie pomogło. Nagrywane jest kilkadziesiąt procent
kompilacji, po czym pasek postępu nagrywania zatrzymuje się, słyszę dźwięk
kilkunastokrotnie rozpędzanej płyty, po czym Nero informuje o niepowodzeniu
całej procedury, jako powód podając "Niewłaściwy typ nośnika" (lub podobny
komunikat).

Próbowałem korzystać z innego oprogramowania - nie pamiętam już jakiego -
alternatywne programy poddawały się nawet wcześniej.

Dzisiaj wpadłem na genialny pomysł i sprawdziłem, czy nagrywanie działa pod
Linuksem. Użyłem dystrybucji Slax oraz programu K3b i - niespodzianka -
kompilacja o rozmiarze 3.1 GB, którą kilkakrotnie bez powodzenia próbowałem
nagrać pod Windowsem, nagrała się bez problemu.

Dodam także, że nagrywanie płyt CD, oraz odtwarzanie płyt CD i DVD odbywa
się bez problemu. Czy ktoś mógłby wyjaśnić mi, możliwie przystępnie, co
zrobić, aby rozwiązać problem?

Pozdrawiam