Problem z Windows XP - prośba o pomoc

Autor: Seoman <rao17.usun_at_to.op.pl>
Data: Mon 11 Sep 2006 - 15:11:23 MET DST

Witam,

Mam problem, od paru dni z maszyną dzieje mi się coś dziwnego. Może
najpierw, co na niej jest - Windows XP SP2 Home Edition ze wszystkimi
łatkami, ZoneAlarm Pro, Avast. Od paru dni ZoneAlarm zaczął mnie informować,
że różne moje programy próbują się połączyć do 212.76.39.205:DNS - wcześniej
nic takiego się nie działo. Gdzieś wyczytałem, że to serwer DNS Astera -
tylko po cholerę chce się tam łączyć każdy program ode mnie? Na liście
blokowanych programów widać tylko ikonkę gołego exeka, bez żadnego opisu.
Ale to tylko symptom tego, że coś źle się dzieje - głównym objawem jest to,
że różne programiki zaczęły mi wcinać 100% CPU. Przykłady - Outlook Express,
OE-quoteFix, Acrobat Reader (nie da się otworzyć żadnego pdfa, biały ekran i
zwis), jakiś autorun z Visual Studio. Te programy po zamknięciu wciąż są na
liście procesów, w dodatku mnożą się - jest na przykład jeden Acrord32,
zżerający 99% procka i jeden nieaktywny. Trzeba je ubijać z listy procesów.

Avast niczego nie wykazuje, HouseClean znalazł jakieś wormy, wywalił, ale
nic nie pomogło - zresztą, opis ich działania nijak nie pasował do tego, co
się dzieje. Parę dni temu instalowałem Visual Studio 2005, avast się jakoś
mocniej zaktualizował. Odinstalowałem, co mogłem, nie pomogło. Co się
dzieje, co robić?

Pozdrawiam,
Seoman