Windows 2003 SBS i licencje CAL

Autor: <smartin_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 06 Sep 2006 - 08:47:53 MET DST

Witam
Mam następujący problem:
jest serwer win 2003 SBS, poprzedni administrator mówi że było na
nim doinstalowanych 10 licencji CAL (czyli razem 15), lecz są problemy
związany z odrzucaniem połączenia ze stacji roboczych (a jest ich
12). Gdy uruchamiam licencjonowanie pokazuje mi się komunikat: aby
dodać licencje użyj kreatora dodawania licencji - nie mogę obejrzeć
ile licencji jest zainstalowanych. Na razie nie udało się w firmie
też znaleźć samych licencji do serwera w postaci dokumentów. Mam
następujące pytania:
- jak w systemie sprawdzić ilość zainstalowanych licencji i sposób
licencjonowania?
- czy można wyczyścić bazę zarejestrowanych licencji, aby usługa
zaczęła ich rejestrować na nowo?

Będę wdzięczny za pomoc
Marcin