Re: kopia online

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 05 Sep 2006 - 15:53:28 MET DST

news:edjt12$62b$1@polsl.pl...

> Nie zrozumiałeś mnie. Pomyśl o programie, który otwiera plik,
> zapisuje go do połowy, *zamyka go* i np. przez godzinę nic
> nie robi. Przy shutdownie dopiero ponownie go otwiera,
> dopisuje do końca i zamyka znów. Snapshot wykonany w czasie
> tej godziny będzie odpowiadał sytuacji "system się wysypał
> w czasie pracy", bowiem będzie spomiędzy pierwszej a drugiej
> modyfikacji pliku.
>
> Wiem, sytuacja dosyć hipotetyczna, jednak nie niemożliwa.

Ależ wiedziałem, o czym myślisz. Tylko że do backupu takich wyjątkowych
programów stosuje się zapewne wyjątkowe narzędzia, zresztą najczęściej mają
one własne mechanizmy do tego służące. Tak czy tak, jest na to dosyć prosta
metoda - wystarczy go zamknąć przez rozpoczęciem backupu. To i tak jest
sporym udogodnieniem, bo nie trzeba zamykać całego systemu, a tylko jeden
program.

BTW ciekawe jaka myśl przyświeca programiście tworzącemu takiego cudaka ;-).
I czy przewidział on konsekwencje ewentualnego wysypania się systemu
"pomiędzy"....

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/