Re: Zmiana p³yty i procesora a Windows XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 03 Sep 2006 - 23:30:37 MET DST

U¿ytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:lxesd9r0nv0c$.5se137ad5ejx.dlg@40tude.net...
> Dnia Sun, 3 Sep 2006 22:33:22 +0200, Michal Kawecki napisa³(a):

> Mam z tym problem - system nie wykrywa sterownika mimo ¿e wskazujê
> folder go zawieraj±cy (dok³adniej sterownik dla Win2k, innego nie umiem
> znale¼æ). Oryginalnego instalatora nie mo¿na uruchomiæ, bo nie mam
> chipsetu ULi :)
> Co z tym fantem zrobiæ?

Có¿ - pozostaje albo próba importu sterownika (pliku .inf) spod prawokliku,
albo sporz±dzenie specjalnej dyskietki z tym sterownikiem i podstawienie jej
naciskaj±c F6 podczas startu systemu po przenosinach. A na wypadek gdyby¶
nie mia³ stacji dyskietek ;-) - istnieje mo¿liwo¶æ uruchomienia Windows
poprzez rêczne dodanie wpisów powi±zanych z IDE (siside, viaide, etc.) w
rejestrze do klucza HKLM\System\CCSet\Control\CriticalDeviceDatabase. ¯eby
system wsta³, konieczne jest jeszcze wy³±czenie sterowników IDE powi±zanych
ze star± p³yt±, tym razem w kluczu \HKLM\System\CCSet\Services (w tym tak¿e
sterownika Intelide) oraz oczywi¶cie przekopiowanie odpowiednich plików
sterowników do \Windows\System32\drivers. Zreszt± zajrzyj do pliku .inf, tam
s± ³adnie opisane ¶cie¿ki i wpisy do rejestru. Bawi³em siê tym ostatnio
d³u¿szy czas, bo nie wierzy³em, ¿e BSOD 0x0000007B
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE w przypadku zmiany sterownika dysku jest w zasadzie
nienaprawialny. I okaza³o siê, ¿e mia³em racjê... ;-)

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadaj±c zmieñ px na pl/