LizardOS

Autor: lizard1982 <dziew8_at_tlen.pl>
Data: Sun 03 Sep 2006 - 19:48:28 MET DST

Witam!!!
Pisze od jakiegos czasu system operacyjny. Oczywiscie w jezyku C (gcc)
i nasm.
Jest to 32-bitowy system w trybie chronionym. Ma prosty (na razie)
menager pamieci,
multitasking scheduler, i ... prostego shella ;) Jako bootloadera
uzywam GRUB bo to jest bardzo dobry loader, no i zawsze plik z obrazem
jadra pisanego przezemnie systemu moze zawsze wgrac na dowolnie przez
siebie wybrana partycje twardego dysku i dodac juz do posiadanego gruba
ze swoim linuxem ładowanie mojego systemu w celu przetestowania!

zapraszam:
www.lizard1982.prv.pl

(kliknac na link 'LizardOS')

tam na stronie znajduje sie pelny kod zrodlowy mojego systemu + obraz
systemu 'kernel.bin'
do dodania do gruba!! albo jak kto woli, moze wygodniej bedzie, jest
tam jeszcze w katalogu
/binary/bochs obraz dyskietki 1.44MB - plik 'kernel.img', i wystarczy
tylko zbootowac taką dyskietke nagrywajac na nią w/w obraz, wkladajac
dyskietke do kompa i rebootowac komputer,
albo uzywajac bochs'a!!

a teraz wlasnie koncze pisac sterownik myszki i niedlugo bede pisal
GUI...

acha, grub tez ulatwia mi pisanie systemu bo to multiboot loader wiec
na poziomie mojego jadra (kernela) zczytuje juz sobie tylko memory_map
przekazany do mojego jadra przez gruba przez wskaznik umieszczony w
rejestrze ebx no i ilosc pamieci RAM - przydaje sie przy pisaniu memory
management ;)

ZAPRASZAM do sciagania:
http://lizard1982.webpark.pl/LizardOS/LizardOS-v0.1.zip

po rozpakowaniu tego pliku macie tam zrodlo OS'a i obraz dyskietki!!!!

MOZE KTOS POMOGL BY MI PISAC TEN SYSTEM?
CHOCIAZ TROCHE, KAZDE RECE SIE PRZYDADZA !!! ;)

zawsze mozecie sobie ustawic ten system u siebie w grubie i potestowac
i pomoc mi troche w rozwijaniu! Macie linuxa wiec macie w nim wszystkie
niezbedne narzedzia do kompilowania
w/w systemu - make, gcc...

PRZEPRASZAM ZE NATĄ GRUPE PISZE, ALE NIEZNAM ODPOWIEDNIEJ a zreszta
i tak to jest pl.c.os.adv.. wiec...

jesli ktos chcialby mi pomoc to piszcie, albo tez na e-maila (jest na
stronce www)
i w ksiedze gosci

Pozdrowienia!
czekam na odpowiedz...