Kodek systemowy MP3 - podmieniać?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 31 Jul 2006 - 02:15:20 MET DST

Hej!
Win2k, poprawki, 256RAM, 2 x HDD 8 i 15 GB, Seler Menda (1) 500 MHz.
Jest sobie w systemie kodek MP3. I owszem, nawet gra.
Ale ja chcę...
Wypier..niczyć tenże kodek, a na jego miejsce wstawić LAME. ZTCW, to się da.
Cel jest conajmniej dwojaki - systemowy umożliwia kodowanie empeczy do 56
kbps. Mnie chodzi o to, by szło przynajmniej do 128 kbps cbr.
Dwa - Exact Audio Copy, po zainstalowaniu kodeka LAME w systemie, bez
wypieprzania starego, odmawia uruchomienia pyskując coś o access violation. A
ja tego nie chcę...
Znalazłem pewną metodę częściowego obejścia tego problemu - do katalogu
..\system32 kopiuję lame_enc.dll i już EAC to widzi i korzysta z LAME.
Najważniejszy cel jest jednak taki - mam pewną partię plików audio o
przepływnościach nawet 320 kbps. Z racji koszmarnego braku miejsca na HDD z
mediami (zostało mi 250 kB wolnego), chcę niektóre z nich przekodować do 128
kbps, także z CBR. Jestem świadom, co robię, godzę się na powiązaną z tym
utratę jakości, dzięki czemu pozyskam dość pokaźną ilość miejsca na
twardzielu. Zresztą, niektóre pliki są na te 320, czy ile tam, zgrane mocno na
wyrost, nie straciły by nawet na 64 kbps. Chcę to zrobić w najwygodniejszy
możliwy dla mnie sposób... WimAmp-em. Zamiast kierować zdekodowany strumień
audio do karty dźwękowej, kieruję DiskWiterem do pliku. A po przestawieniu
kilku parametrów, mogę od razu uzyskać przekodowanie do mniejszej szybkości w
MP3. I sęk w tym, że tu królestwo ma kodek systemowy, który jest u mnie
ograniczony do 56 kbps. A ja potrzebuję, jak wspomniałem, minimum 128. Czemu
winampem? Bo odpada zdekodowanie tego do pliku WAV, a następnie ponowne
zakodowanie do MP3 z mniejszą szybkością, a nie chcę instalować dodatkowych
programów - za mało miejsca na HDD. Z WinAmp-em dekodowanie i ponowne
kodowanie robiło by się w tle. Po zadaniu odpalenia pierwotnego empecza, po
działaniu miałbym od razu gotowego empecza w wymaganej przeze mnie
przepływności.
Kiedyś gdzieś udało mi się takie podłączenie zrobić. Ale już nie pamiętam jak
i gdzie.
Poza tym, jednak też uprościło by się kodowanie MP3 w EAC, gdyż wskazało by
się od razu istniejący kodek i dało mu działanie na wymaganej prędkości.

Podsumowując - chcę, aby LAME (wersja mało jest istotna) był widziany jako
jedyny kodek MP3 w systemie. Warto to robić? Czy mój W2k wytrzyma?
Mam teraz bardzo mało czasu na takie eksperymenty, gdyż dużo proacuję. I
chciałbym, aby to było załątwialne w miarę jak najszybciej.
Czy w związku z tym mogę się do Szerokiego Grona uśmiechnąć o jakowąś
podpowiedź? :))

--
LH
Zanim ogłosisz w złym miejscu: http://www.usenet.pl/nospam/simple-polish.htpl