[Windows XP] Komunikat: "W podsystemie Win 16 brakuje zasobów..."

Autor: Robert Borkowski <robertborkowski_at_interia.pl>
Data: Wed 26 Jul 2006 - 01:48:53 MET DST

Witam

Od bardzo dawna podczas prób uruchomienia starych programów dostawałem
komunikat o treści "W podsystemie Win 16 brakuje zasobów potrzebnych do
kontynuowania działania. Kliknij przycisk OK, zamknij aplikacje i ponownie
uruchom komputer." Dotychczas się tym nie przejmowałem, ponieważ problem
dotyczył starych gier lub programów, które instalowałem sobie na wirtualnym
pececie z Windowsem 98. Niestety w tej chwili muszę dokonać instalacji
bardzo ważnego programu, który po prostu musi być zainstalowany na tym
komputerze. Instalacja w VMware czy czymś podobnym odpada. Program, który
nie chce się uruchomić to instalator wykonany starą wersją InstallShielda.
Próbowałem już stosować rady znalezione na grupie. Niestety bez rezultatu.
Odpalenie w oddzielnym (lub nie) obszarze pamięci nic nie daje. Restart też
nie pomaga, bo nawet na dopiero co uruchomionym systemie też się to
pojawia. Komputer wcale nie jest słaby i ma dużo wolnej pamięci.
Jedynym objawem, który zauważyłem, to to, że NTVDM.EXE po uruchomieniu tego
(i innych 16-bitowych programów) zostaj w pamięci - czasem uśpione, a
czasem zaczyna zjadać czas procesora, aż nie da się pracować. Czy tak
powinno się dziać? Co zrobić, żeby zainstalować ten soft? Jest mi bardzo
potrzebny.
System to Windows XP wersja Home z SP2.

Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

--