Re: Pomoc przy bootowaniu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 07 Jul 2006 - 00:50:09 MET DST

Użytkownik "JarekCz" <jarekexe@gmail.com> napisał w wiadomości
news:1152224514.412526.120170@k73g2000cwa.googlegroups.com...

> 315341 - Jak przeprowadzić uaktualnienie na miejscu (ponowną instalację)
> systemu Windows XP
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;315341
>
> Dane, profile, programy, większość ustawień pozostanie. Zresztą masz kopię
> swego systemu na C. Tej nie ruszaj.

> Czy to tylko ja tak mam, że te strony microsofta z helpem są ucięte?

Też kiedyś tak miałem. Nie pamiętam niestety, czemu zawdzięczam powrót do
normalnego wyświetlania ;-).

> U mnie kończy się na
>
> "Podczas uaktualniania w miejscu systemu Windows XP zostaną usunięte
> wszystkie istniejące punkty przywracania, a po jego ukończeniu
> zostanie utworzony nowy punkt przywracania o nazwie Punkt kontrolny
> systemu. Nie należy wykonywać uaktualniania w miejscu, jeśli może
> zajść potrzeba przywrócenia poprzedniego stanu komputera przy
> użyciu funkcji przywracania systemu."
>
> a wiem, że powinno być więcej...
> Jest tam coś ważnego? :)

Jest:

"Jak przeprowadzić uaktualnienie na miejscu (ponowną instalację) systemu
Windows XP

WPROWADZENIE

W tym artykule opisano sposób przeprowadzenia uaktualnienia w miejscu, czyli
ponownej instalacji, systemu Microsoft Windows XP. Procedura ta nosi również
nazwę instalacji naprawczej. Instaluje ona system Windows XP w tym samym
folderze. Przeprowadzenie uaktualnienia w miejscu może być przydatne, jeśli
należy naprawić instalację systemu Windows XP. Taka instalacja naprawcza
może być wymagana, jeśli spełniony jest dowolny z następujących warunków:.
Nie można uruchomić systemu Windows XP w trybie awaryjnym.

Aby uzyskać dodatkowe informacje o tym, jak uruchomić komputer z systemem
Windows XP w trybie awaryjnym, kliknij numer artykułu poniżej w celu
wyświetlenia tego artykułu z bazy wiedzy Microsoft Knowledge Base:
315222 Opis opcji rozruchu w trybie awaryjnym w systemie Windows XP

. Problem jest spowodowany przez zainstalowaną niedawno aktualizację
oprogramowania firmy Microsoft i nie można go rozwiązać w żaden inny sposób.
. Występuje problem z rejestrem, którego nie można rozwiązać za pomocą
innych narzędzi, na przykład Przywracania systemu.
. Musisz zastosować domyślne uprawnienia (dotyczące plików i rejestru) do
instalacji systemu Windows XP.
. Musisz zarejestrować składniki modelu COM i pliki Ochrony plików systemu
Windows (WFP).
. Musisz użyć Instalatora systemu Windows w celu ponownego wyliczenia
urządzeń Plug and Play, łącznie z warstwą abstrakcji sprzętu (HAL, Hardware
Abstraction Layer).

Aby zainstalować ponownie system Windows XP, należy zastosować odpowiednią
spośród metod opisanych w sekcji "Więcej informacji". Powrót na górę

Więcej informacji

Uwaga: Na czas instalacji dobrze jest odłączyć się od Internetu. Odłączenie
od Internetu na czas instalacji zapewnia lepszą ochronę przed złośliwymi
użytkownikami. Dobrze jest również włączyć zaporę w programie Internet
Explorer. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz temat "Włączanie lub
wyłączanie zapory połączenia internetowego" w pomocy systemu Windows XP.
Powrót na górę

Przed przeprowadzeniem uaktualnienia w miejscu. Jeśli system Windows XP
został fabrycznie zainstalowany na komputerze, przed wykonaniem kroków
opisanych w dalszej części tego artykułu kliknij następujący numer artykułu
w celu wyświetlenia tego artykułu z bazy wiedzy:

312369 Po ponownej instalacji, naprawie lub uaktualnieniu systemu Windows XP
może nastąpić utrata danych lub ustawień programów

[...]

Aby uzyskać dodatkowe informacje, kliknij następujący numer artykułu w celu
wyświetlenia tego artykułu z bazy wiedzy Microsoft Knowledge Base:
301224 "Punkty przywracania" narzędzia Przywracanie systemu nie istnieją lub
zostały usunięte

. Uaktualnienie w miejscu powoduje także zastąpienie kopii zapasowych plików
rejestru (w folderze %systemroot%\Repair). Pliki rejestru w folderze Repair
pochodzą albo z pierwszego uruchomienia systemu Windows XP, albo z
ostatniego uruchomienia, gdy została utworzona kopia zapasowa stanu systemu
za pomocą narzędzia Kopia zapasowa. Jeśli te kopie zapasowe rejestru mogą
być potrzebne po zakończeniu uaktualnienia w miejscu, przed przystąpieniem
do tej procedury należy je skopiować do innej lokalizacji.
. Uaktualnienia w miejscu ani naprawy nie należy przeprowadzać w celu
naprawy składnika lub programu, który w danej chwili nie jest zainstalowany.
Jeśli jest to możliwe, należy użyć narzędzia Dodaj lub usuń programy w
Panelu sterowania lub zainstalować ponownie ten składnik lub program, a nie
system Windows.
. Jeśli komputer wymaga warstwy abstrakcji sprzętu lub sterownika urządzenia
magazynowania masowego innej firmy, przed przystąpieniem do uaktualnienia w
miejscu lub naprawy należy sprawdzić, czy posiada się kopię plików na
dyskietce.
. Uaktualnienia w miejscu ani naprawy nie należy stosować w celu rozwiązania
problemu dotyczącego konta użytkownika, hasła lub profilu lokalnego. Aby
określić, czy dany problem dotyczy konta użytkownika, hasła czy profilu
lokalnego, należy utworzyć inne konto użytkownika (jeśli jest to możliwe),
zalogować się na to konto, a następnie zobaczyć, czy problem został
rozwiązany.
. Uaktualnienia w miejscu ani naprawy nie należy stosować w celu rozwiązania
problemu z wpisami rejestru, plikami lub programami innych firm.
. Uaktualnienia w miejscu ani naprawy nie należy stosować, jeśli podejrzewa
się problemy z dyskiem.
. Uaktualnienia w miejscu ani naprawy nie należy stosować, jeśli podejrzewa
się problem z urządzeniem innej firmy i są zainstalowane najnowsze
sterowniki dla tego urządzenia.
 Powrót na górę

Metoda 1: Ponowne instalowanie systemu Windows XP za pomocą systemu Windows
XP

Aby ponownie zainstalować system Windows XP za pomocą systemu Windows XP,
wykonaj następujące kroki: 1. Uruchom komputer.
2. Włóż dysk CD z systemem Windows XP do stacji dysków CD-ROM lub DVD-ROM
komputera.
3. Na stronie System Microsoft Windows XP - Zapraszamy kliknij przycisk
Zainstaluj system Windows XP.
4. Na stronie Instalator systemu Windows - Zapraszamy! kliknij opcję
Uaktualnij (zalecane) w polu Typ instalacji (jeśli nie jest już zaznaczona),
a następnie kliknij przycisk Dalej.
5. Na stronie Umowa licencyjna kliknij opcję Akceptuję umowę, a następnie
kliknij przycisk Dalej.
6. Na stronie Klucz produktu wpisz 25-znakowy klucz produktu w pola Klucz
produktu, a następnie kliknij przycisk Dalej.
7. Na stronie Pobierz zaktualizowane pliki instalacji wybierz żądaną opcję i
kliknij przycisk Dalej.
8. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby
zainstalować ponownie system Windows XP.
 Powrót na górę

Metoda 2: Ponowna instalacja systemu Windows XP przez uruchomienie komputera
z dysku CD z systemem Windows XP

Aby ponownie zainstalować system Windows XP przez uruchomienie komputera z
dysku CD z systemem Windows XP, wykonaj następujące czynności:

1. Włóż dysk CD z systemem Windows XP do stacji dysków CD-ROM lub DVD-ROM
komputera, a następnie ponownie uruchom komputer.
2. Po wyświetleniu na ekranie komunikatu "Naciśnij dowolny klawisz, aby
uruchomić komputer z dysku CD" naciśnij dowolny klawisz, aby uruchomić
komputer z dysku CD z systemem Windows XP.

Uwaga: Komputer musi być skonfigurowany tak, aby uruchamiał się z dysku
CD-ROM lub DVD-ROM. Więcej informacji o tym, jak skonfigurować komputer,
żeby uruchamiał się ze stacji CD-ROM lub DVD-ROM, można uzyskać z
dokumentacji komputera lub kontaktując się z producentem komputera.

3. Zostanie wyświetlony ekran Zapraszamy do programu instalacyjnego oraz
następujący komunikat:
Ta część pracy Instalatora przygotuje system Microsoft Windows XP do
uruchomienia na tym komputerze.

Aby rozpocząć instalację systemu Windows XP, naciśnij klawisz ENTER.
Aby naprawić istniejącą instalację systemu Windows XP przy użyciu Konsoli
odzyskiwania, naciśnij klawisz R.
Aby zakończyć pracę Instalatora bez instalowania systemu Windows XP,
naciśnij klawisz F3.
Naciśnij klawisz ENTER, aby zainstalować system Windows XP.

4. Na ekranie Umowy licencyjnej Windows XP naciśnij klawisz F8, aby
zaakceptować umowę licencyjną.
5. Upewnij się, że w odpowiednim polu została wybrana bieżąca instalacja
systemu Windows XP, a następnie naciśnij klawisz R, aby naprawić system
Windows XP.
6. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby
zainstalować ponownie system Windows XP. Po naprawieniu systemu Windows XP
może być konieczna ponowna aktywacja kopii systemu Windows XP.

Aby uzyskać dodatkowe informacje, kliknij następujący numer artykułu w celu
wyświetlenia tego artykułu z bazy wiedzy Microsoft Knowledge Base:
310064 JAK: Rozwiązywanie problemów z instalacją systemu Windows XP
przeprowadzaną jako uaktualnienie systemu Windows 98 lub Windows Me
 Powrót na górę

Po przeprowadzeniu uaktualnienia w miejscu

Po przeprowadzeniu uaktualnienia w miejscu lub naprawieniu instalacji musisz
ponownie zainstalować wszystkie aktualizacje systemu Windows. Aby ponownie
zainstalować aktualizacje systemu Windows, odwiedź następującą witrynę sieci
Web firmy Microsoft:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/pl/default.asp
Aby uzyskać dodatkowe informacje dotyczące rozwiązywania problemów
właściwych dla Instalatora systemu Windows XP, kliknij następujące numery
artykułów w celu wyświetlenia tych artykułów z bazy wiedzy Microsoft
Knowledge Base:
312369 Po ponownej instalacji, naprawie lub uaktualnieniu systemu Windows XP
może nastąpić utrata danych lub ustawień programów
312368 Utrata danych po ponownej instalacji, naprawie lub uaktualnieniu
systemu Windows XP
Aby uzyskać dodatkowe informacje o programie instalacyjnym systemu Windows
XP, kliknij następujące numery artykułów w celu wyświetlenia tych artykułów
z bazy wiedzy Microsoft Knowledge Base:
286463 Informacje o wersji dla instalacji systemu Windows XP zawarte w pliku
Pro.txt
306824 Release Notes for Windows XP Setup contained in the Home.txt file
286647 Windows XP Read1st.txt file contents Powrót na górę

Informacje zawarte w tym artykule dotyczą:. Microsoft Windows XP Home
Edition
. Microsoft Windows XP Professional Edition"

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/