Re: jak ustawic domyslnego klienta poczty?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Thu 29 Jun 2006 - 20:35:21 MET DST

Piotr Palusiński wrote:
> In news:e8134q$i4s$1@newsreader2.netcologne.de,
> Tomasz Chmielewski <tch@nospam.syneticon.net> typed:

> http://groups.google.pl/group/pl.comp.os.ms-windows.win9x/browse_thread/thread/25a636a86e4eee7d/8138e64b8791a2db?lnk=st&q=Ustawianie+innego+klienta+poczty+na+domy%C5%9Blny...&rnum=1#8138e64b8791a2db
>

> http://groups.google.pl/group/ms-news.pl.windowsxp/browse_thread/thread/41813c9a831d0be4/bc03b22bdcbaca04?lnk=st&q=Domy%C5%9Blny+program+pocztowy&rnum=2#bc03b22bdcbaca04

Testowo skorzystalem z tej metody w Windows XP SP2:

Zmien w kluczu Rejestru (podstaw swoj czytnik):
HKEY_CLASSES_ROOT\Microsoft Internet Mail Message\shell\open\command
Domyslna="C:\PROGRAM FILES\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE" /eml:%1
HKEY_CLASSES_ROOT\mailto\shell\open\command
Domyslna="C:\PROGRAM FILES\OUTLOOK EXPRESS\MSIMN.EXE" /mailurl:%1

Niestety to sa raczej bledne galezie rejestru - byl tam wpisany Outlook
Express, jak wyzej, podczas gdy domyslnym programem do poczty byl juz
Thunderbird.

Odinastalowalem Thunderbirda, teraz niestety nie mam zadnego domyslnego
programu pocztowego :(

W menu start mam po prostu "E-Mail", ktorego wybranie powoduje
uruchomienie ustawien Internet Explorera (zakladka Ogolne, ta z adresem
domyslnej strony).

Zmiana programu w ustawieniach Internet Explorera odnosnie programow nie
robi zadnej roznicy, podobnie nie robi roznicy wybranie domyslnego
programu w kliencie poczty (np. Outlook).

Nie ma jakiejs sprawdzonej metody? Na stronach Microsoftu doszukalem sie
jedynie, jak to wyklikac w Internet Explorerze, ale to niestety nie dziala.

--
Tomasz Chmielewski