Re: Dzień tygodnia

Autor: Artur Grdeń <mega_skasuj_to__at__skasuj_to_samorzad.pw.edu.pl>
Data: Fri 16 Jun 2006 - 10:23:19 MET DST

Raqs napisał(a):
> Chyba niedokładnie się wyraziłem - chciałbym "wyłuskać" nazwę dnia, np
> piątek, piatek lub friday

jeśli polecenie date /t zwraca ci datę w postaci: Pon 01-01-1997 to
trzyliterową nazwę dnia tygodnia wyciągniesz sobie do zniennej poleceniem:

set day=%date:~,3%

polecam lekturę set /? - tam jest opisane znaczenie tych parametrów po
dwukropku w zmiennej środowiskowej.

nie wiem tylko czemu na moim xp polecenie date wyświetla datę bez nazwy
dnia tygodnia? na serwerze z windows 2000 dzień tygodnia wyświetla się
dobrze. jak ktoś wie jak zmienić format wyświetlania polecenia date
(tzn. żeby wyświetlała się na początku nazwa dnia tygodnia), to proszę o
info, bo w googlach nic nie znalazłem na ten temat :(

pozdrawiam

--
Artur Grdeń