VPN a praca ciagla z odleglym LANem

Autor: Piotr L. <piotrlg_at_sci.pam.szczecin.pl>
Data: Fri 09 Jun 2006 - 09:16:57 MET DST

Witam

Pod w/w tytulem rozumiem taka sytuacje. Miejsce pracy
uzytkownika jest w innym budynku niz serwer, laczy ich internet. Zeby bylo
bezpiecznie moge wykorzystac VPN, ale... Uzytkownik z rana wlacza
komputer, laczy sie z serwerem i rozlacza z nim dopiero pod koniec pracy.
Praktycznie caly czas 'siedzi' w odleglym LANie.

Mam watpliwosci czy VPN jest do tego dobrym rozwiazaniem, bo:
1. Ma tendencje (mechanizmy) do automatycznego rozlaczania sie gdy
stwierdzi brak ruchu w sieci
2.Uruchomienie VPN powoduje przekierowanie calego ruchu przez ta lacze,
lacznie z ruchem do internetu, co jest niepotrzebne a obejsc to mozna
tylko (?) na maszynie uzytkownika (konfiguracja kazdego klienta, fu)
3. Pod XP dziala klient VPN (pptp) ok, ale pod win98 to jakas masakra. Co
i rusz gubi lacze. Win98 tak maja?

Wiec moje pytanie, czy VPN nie jest raczej do chwilowego dostania
sie do LANu, pobrania czegos i rozlaczenia sie?

Pozdrawiam
P.