Re: Ukryć wybraną partycje

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Thu 08 Jun 2006 - 02:00:27 MET DST

in news:193imqtkvxkcm.171d24ugpyz66$.dlg@40tude.net , *Piotr Smerda* wrote:
> No właśnie, Piotrze, jesteś mistrzem rejestru. Jak to jest? Ważniejsze są
> polisy czy rejestr? Bo czasami "głupio" zepsute ustawienia polis można w
> rejestrze "naprawić".

Wtrącę się, bo przygotowując odpowiedź dla osadnika podrążyłem temat.
Z odpowiedzią nie zdążyłem, bo już zrobił, ale tekst był taki:

"> Zrobiłem to w tych kluczach. Nie reaguje ani na WinKeys ani na Context. W
> globlanym i u uzytkonika. to chyba jakaś grubsza sprawa bedzie.

Może masz w kluczu:
HKU\{Identyfikator_użytkownika}\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Group Policy Objects\{E15F7CED-9C15-45D8-ABA4-35DE6F084443}User\Software\
Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
wartość: **del.NoDrives
Na skutek kombinowania przy mmc. Usuń, albo wejdź przez start, uruchom mmc
w 'szablony administracyjne'...Explorator, Ukryj dyski... i przełącz na
'nieskonfigurowane', albo po usunięciu **del.NoDrives dopisz w tym kluczu
NoDrives z liczbą jak próbowałeś poprzednio. To powinno pokonać ustawienia
w kluczu HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer.
U mnie w każdym razie zadziałało nawet wtedy, gdy w ww. kluczu nie chciało"

Przy testowaniu zauważyłem:
1. Ustawienia polis są też w rejestrze (to do pytania o wagę)
2. Ustawienia polis grupowych (też w rejestrze) mają większą wagę niż te
 w HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
3. W polisach grupowych można grzebać przez mmc, albo wprost w rejestrze,
 tylko trzeba wiedzieć co pisać. Takiej wartości **del.NoDrives głową bym
 nie wymyślił, ale jak zobaczyłem w rejestrze to usunąć już było łatwo :).
4. To jest jakaś dżungla ;(, ustawienia dot. GPO są porozrzucane w różnych
 miejscach, pooznaczane kodami cyfrowym. Mieszczą się u użytkownmika,
 (administratora) który je zakładał, ale dotyczą innych użytkowników.
 W sumie, po pobycie w tych okolicach można czuć się lekko oszołomionym.