Problem z partycjonowaniem na 4 partycje

Autor: Krzysztof Szatanik <diabl0_at_gazeta.pl>
Data: Fri 02 Jun 2006 - 13:40:40 MET DST

Witam

     Staram się przepartycjonować dysk w notebooku i napotykam na dziwny
problem.

     Oryginalnie na dysku były dwie partycje primary - systemowa i
ukryta rescue... Teraz chcę to podzielić na 3 partycje (+ ukryta rescue):

C: SYSTEM/Programy: 20GB
D: DANE: 45
E: PRACA: 5GB
(4GB ukryta rescue)

Zmiana rozmiaru systemowej i utworzenie D i E odbyła się pod Partition
Magic 8 i nie było żadnych problemów.

Problem mam natomiast przy próbie zamontowania nowo utworzonych
partycji. Pomimo różnych kombinacji primary/logical montowana jest tylko
jedna partycja (imho losowo) natomiast przy próbie montowania drugiej
pojawia się komunikat:

"Operacja nie została zakończona pomyślnie, ponieważ partycja lub
wolumin nie są włączone. Aby włączyć partycję lub wolumin, uruchom
ponownie komputer"

Tutaj układ partycji i komunikat:
http://img54.imageshack.us/img54/8038/part3pq.png

Kombinowałem już na różne sposoby - D i E jako primary, D i E jako
logical, D primary E logical, D logical E primary i ciągle ten sam problem.

Czy ktoś już się spotkał z podobnym problemem i wie jak to obejść? W
ostateczności mogę się zadowolić dwoma partycjami (C i D) ale dla
ułatwienia backupów wolałbym mieć osobną partycję na dane związane z pracą.

Z góry dzięki za wszelką pomoc i porady.

Z pozdrowieniami,
Szatanik Krzysztof