windows 2003 EE i 8giga memorki - winda nie widzi

Autor: edek sieciownik <sieciownik_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 31 May 2006 - 13:20:36 MET DST

mam dwie maszyny (te dwie sa istotne w tym problemie) jedna byla kupiona z 4GB
(dell PE 6600) pamieci i tak byl zainstalowany. Dzialal ok.
Druga maszyna byla kupiona od razu z 8 giga (dell PE 2800) pamieci i
zainstalowany windows.
Nie wiem czy osoba instalujaca tego drugiego robila cos specjalnego z maszyna
ale teraz ta maszyna widzi 8Giga i dziala ok.

Za to ta pierwsza (4gigowa) dostala dodatkowa pamiec. Kolejne 4 giga.
Zabootowalem ja i dellowski open manage poprosil alby mu zaklepac te pamiec,
co tez zrobilem.
Problem w tym ze windows na 6600-ce nie widzi tych dodatkowych pamieci. Sam
serwer assistant je widzi ale windows nie.
Poczytalem troche i wyczytalem ze dolozenie w boot.ini parametru /PAE
umozliwia zobaczenie przez windowsa dodatkowej pamieci ale w tej poprawnie
dzialajacej 2800-ce takowego parametru w boot.ini nie ma.

2800-ka w wlasciwosciamch komputera zglasza sie ze to maszyna intel xeon
blablabla Physical Address Extension
a winda na 6600 nic o PAE nie wspomina.

Jak to wlaczyc? Jak sprawdzic jak to zostalo wlaczone na tej 2800-ce (w
boot.ini nie ma przelacznika /PAE)?
Jakis art z knowledge base microsoftu?

Pozdrawiam
Lukasz Sczygiel