Re: zmiana daty katalogu

Autor: Marcin Szumilas <mcszumi_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 30 May 2006 - 13:25:07 MET DST

news:e5eemt$fhr$1@polsl.pl...

> Pamiętaj, że w WinNT z każdym plikiem/katalogiem są skojarzone
> *trzy* (nie jedna) daty:
> 1. Data utworzenia
> 2. Data modyfikacji
> 3. Data dostępu
>
> Pierwsza się nie zmienia. Druga się zmienia przy zmianie
> zawartości katalogu. Zmianę trzeciej można zablokować.

No to rozumiem. Ja używam Total Commandera, a ten wyświetla tylko jedną
datę, a sądzę, że z przyczyn historycznych jest to data modyfikacji.

Ciekawi mnie tylko, czy zmiana zawartości katalogu pociągała zmianę jego
daty w systemach plików, gdzie była tylko jedna data. Bo nie pamiętam tego,
a wydaje mi się, że nie. Natomiast zmiana zawartości pliku - oczywiście tak.

> W DOSie była chyba tylko data utworzenia pliku/katalogu.

No właśnie, przy plikach była data modyfikacji, a przy katalogach? :)

Pozdrawiam,
MSz