Re: Pomóżcie - błędy na dysku SCSI

Autor: translatef <translatef_at_o2.pl>
Data: Fri 19 May 2006 - 13:45:15 MET DST

Użytkownik "$tipa" <drukarnia@kurierusuntobytowski.com.pl> napisał w
wiadomości news:e4ci82$mgr$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Jestem początkującym właścicielem kompa z NT - w dodatku niemiecka wersja.
> Ma ci on m.in. dwa dyski SCSI, tworzące macierz (tak sądzę, bo jeden
> program
> mi pokazał, że dyski E i F są częściowo na dysku 2 a częściowo na 3).

Jesli jakis program ci tak pokazuje (podczas pracy w Win) to prawodpodobnie
nie masz macierzy, bo kontroler dokonuje wirtualizacji tak, ze w systemie
nie
widac fizycznego dysku.

> Czasem
> przy starcie mówi mi, że menedżer sprzętu wykrył błąd i żeby wejść do
> setupu BIOS-u.

A nie do biosu kontrolera?

> Tam się pojawia zwykły setup jak w każdym kompie - to nie
> wiem, co ja tam moge zrobic.

Za "zwyklym" BIOSem powinien ci sie zglosic BIOS kontrolera SCSI, sprobuj
tam wejsc.

> Gorzej, że dzisiaj Dysk E zaczął robić błędy w
> aplikacji, która na niego zapisuje i sczytuje dane. Coś z nim jest nie
> tak.
> Czym go przetestować/naprawić błędy. W tym NT-ku nie programu Scandisk,
> którego używam w win98. To jakim programem? HELP!
> A może po prostu sformatować E i F? Troche sie boje ze względu na tę chyba
> macież, ale ew. mogę spróbować.

Jesli nie wiesz dokladnie co chcesz zrobic i ze to pomoze, nie formatuj.