VMWare i DNS

Autor: c97 <nie.podam_at_bo.dostaje.za.duzo.spamu.pl>
Data: Thu 18 May 2006 - 13:23:49 MET DST

Mam na XP postawionego apacha, php, mysql, postgresa itp.ogolnie jest to
maszyna typu webdevelopment na ktorej tworze i testuje strony.
Sprawdzam każdą stronę pod wieloma przeglądarkami, stąd pojawił się u mnie
vmware a w nim kilka wersji windowsow i ubuntu.
Do rzeczy.
Na tym XP w apachu ustawiam sobie virtualhosta a w pliku hosts tworze wpis z
nazwa tego wirtualnego hosta i przypisuje go do 127.0.0.1.
Tu powstaje problem. Jak odpalam tego VMWare to uruchamiane wirtualne
komputery nie widza tego mojego virtualhosta. Musze do kazdego virtulahosta
tworzyc odpowiednie wpis w pliku hosts na tym wirtualnym komputerze. Dopiero
wtedy idzie. Krotko mowiac chcialbym aby te wirtualne komputery bez zadnej
ingerencji widzialy te moje virtualhosty tak jak widzi je ten XPek z ktorego
sa uruchomione.

Jak rozumiem postawienie serwera DNS na tym XP rozwiazaloby sprawe, czy tak?
Jaki serwer DNS mozecie mi polecic? Najlepiej jakis freeware.