Re: Win XP i sieć na dwóch kompach

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Tue 16 May 2006 - 23:49:52 MET DST

W wiadomości: e4c8tv$q81$1@nemesis.news.tpi.pl,
Tadeusz Łopatkiewicz <tadeusz@mvp.pl> napisał(a):
> Użytkownik "Przemek (pxxbxx)" <przemek@pxxbxx.com> napisał w
> wiadomości news:e4a16b$gv8$1@inews.gazeta.pl...
>
> Niczego nie mostkuj! Masz tam TCP/IP na obu komputerach? NetBIOS over
> TCP/IP włączony?
> Jakie nadałeś im adresy IP
> Czy poprzez start -> Uruchom -> \\IP drugiego komputera też się nie
> widzą?

Witam!

Pewnie chodzi o jakie problemy z usługą przeglądania. Może jakiś firewall
aktywny na jednym komputerze odcina dostęp z drugie do usługi przeglądania.

Może to jest jakiś problem z uwierzytelnieniem i hasłami. W przypadku XP
Prof. domyślnie jest włączona następująca zasada zabezpieczeń (secpol.msc):
  Zasady lokalne -> Opcje zabezpieczeń->
  Konto: ogranicz używanie pustych haseł przez konto lokalne tylko do
logowania do konsoli.

Inna sprawa, że trzeba rozstrzygnąć jak właściwie jest uwierzytelniany ten
zdalny użytkownik. Jeśli proste udostępniane jest włączone:
  Zasada lokalna -> Opcje zabezp. ->
  Dostęp sieciowy: udostępnienie i model zabezpieczeń dla kont lokalnych
to użytkownik zdalny jest uwierzytelniany jako Gość, a w innym przypadku jak
on sam. Zatem musi istnieć konto lokalne o tej samej nazwie co nazwa
użytkownika zdalnego.

Oczywiście protokół IP powinien być dobrze skonfigurowany także. Jeśli brak
jest serwera DHCP trzeba nadać ręcznie adresy IP z puli prywatnej na tych
dwóch komputerach.

Przykłady można mnożyć problem powinno się diagnozować sprawdzając na
początku czy działają podstawowe rzeczy. Np. czy ping daje dobre wyniki.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski