Re: Wersja OEM a BOX - co mogę kupić?

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Fri 12 May 2006 - 16:43:17 MET DST

W wiadomości: e3vvro$30t$1@inews.gazeta.pl,
Borafu <borafu_NIELUBIESPAMU@gazeta.pl> napisał(a):
> To akurat porada prawdziwa, ale lekuchno nieświeża ;-)
> To było prawdziwe tylko w przypadku XP ze "starą" licencją. Jak taką
> kupisz to OK, ale aktualnie sprzedawane systemy mają nową licencję, w
> której mowa tylko o "komputerze" a nie jego częsciach.
> Możesz więc albo kupić komputer z systemem w wersji OEM (wtedy
> instaluje Ci go sprzedawca), albo kupić nierozpakowane pudełko XP OEM
> bez żadnych części komputera i zainstalować sam.
> Hint: w takim przypadku to Ty jesteś "producentem komputera" i jak coś
> nie działa to po pomoc techniczną masz dzwonić do ... siebie ;-)
[...]

Witam!

Mało tego, ostatnio pojawiła się nawet taka promocja:
http://www.datacom.pl/Promocje/Microsoft_OEM.htm

Zachęca ona użytkowników piracki Windows do legalizacji przez OEM.

Z tego co ja wiem podstawowy problem z OEM pojawia się w momencie
konieczności wymiany płyty głównej ponieważ jest on powiązany ze sprzętem.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski