Konfiguracja kont w WinXP Home dla rodziców i dzieci

Autor: Piotr <pczerh.beztego_at_o2.pl>
Data: Wed 10 May 2006 - 13:56:34 MET DST

Witam!

Będzie (Pierwsza Komunia) komputer z Windows XP Home PL bez dostępu do
internetu (na razie?). Przy klawiaturze siadać będzie rodzina typu 2+3.
Komputer będzie typowo domowy: gry, encyklopedie, pisanina i filmy.

Chciałbym aby każdy użytkownik miał osobne konto: dzieci jako zwykli
użytkownicy, a rodzice jako użytkownicy z dodanymi uprawnieniami do
instalowania oprogramowania (tylko). Nie chcę dodawać nikogo do
administratorów, bo to pierwszy komputer i wszyscy są mocno zieloni.

Pytanie podstawowe czy można tak zrobić w Home? Wiem, że w Home nie ma wielu
opcji dostępnych w Pro (użytkownicy zaawansowani). Wiem, że jest
gpedit.msc. Wiem, że partycje NTFS. Ale poza tym na co zwrócić uwagę aby
ostatecznie:
1. Programy (gry) mogli instalować tylko rodzice.
2. Rodzice mogli ukrywać katalogi przed dziećmi (nie wiem dlaczego ale w
prawie każdym komputerze domowym jest ogólnie dostępna encyklopedia seksu).
3. Tylko administrator mógłby zmieniać profil sprzętowy, ustawienia sieci,
dodawać i usuwać użytkowników itd.
Czy jest jakiś przewodnik, poradnik jak konfigurować konta w WinXP Home w
komputerze stricte _domowym_ ?

Pytanie dodatkowe: czy wersja Home ma wbudowane jakiś mechanizm kontroli
czasu dostępu do komputera? Chodzi o coś w stylu "Kaziu może grac tylko w
sobotę i niedzielę przez 2 godziny, a starszy Zdzisiu dostał 1 z historii
więc ma szlaban na komputer przez tydzień".

Pozdrawiam
Piotr

--
Wszelka dostatecznie zaawansowana technika jest nie do odróżnienia od magii.
Arthur C. Clarke