Pliki bat - kilka programów

Autor: <uzytkownik2_at_gmail.com>
Data: Mon 01 May 2006 - 19:01:27 MET DST

Mam taki problem - chciałbym utworzy skrót na pulpicie do eclipse.
Niestety awanturuje się, że niewłaściwy jest bieżący katalog
(wybaczcie, jeśli słownictwo nie jest windowsowe - nie wiem jak co
się nazywa).

Próbowałem napisać jakis plik bat:
chdir E:\Program Files\eclipse
eclipse.exe

Ale nie o to mi chodzi(w katalogu otwiera okienko ms-dos a na pulpicie
otwiera okno i zaraz zamyka).
Dodatkowo nie moge ustawić 'ikonki'.
Mam trochę doświadczenia w pisaniu skryptów do shella (bash, zsh) a
z plikami bat spotykam się poraz pierwszy.
Chyba w windows nie trzeba do tego pisać osobnego programu :) ?

Pozdrawiam