Re: Problem z dyskiem na FW

Autor: Johnny <moja_ocena_at_gazeta.pl>
Data: Fri 28 Apr 2006 - 11:00:20 MET DST

Dnia Fri, 28 Apr 2006 10:35:02 +0200, Michal Kawecki napisał(a):

> Sam napisałeś, że "dysk zaczął pracować trzy razy szybciej"... to i
> pewnie się mocniej grzeje przy tym.

Nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze dysk pracuje tak samo, tylko
zlacze szybciej transferuje dane, przeciez dysk nie kreci sie wolniej. Poza
tym 28MB/s to nie sa jego szczytowe mozliwosci, zatem jest przewidziany do
takiej pracy. No i jeszcze jedna wazna rzecz, otoz dysk lezy w otwartej
kieszeni (czyli jest na wierzchu) i to na parapecie okna, zatem ma
optymalne warunki, jest lekko cieply.

>Spróbuj pomierzyć jego temperaturę
> jakimś programikiem badającym status SMART, np. darmowym CompuApps
> DriveSMART http://www.compuapps.com/ . Nie może ona nigdy przekroczyć 50
> st.C.
Niestety tego zrobic sie nie da, gdyz interfejsy USB-ATA nie wspieraja ani
SMARTA, ani pomiaru temperatury. A podlaczyc go inaczej nie moge, bo to
dysk 3,5'' a ja mam notebooka :(
Dziekuje za pomoc, czekam na dalsze pomysly :-)

pzdr
Johnny