Re: zdalne uruchamianie programow

Autor: www.fijaksoft.prv.pl :) <fijaksoft_at_wytnijtobardzoproszeo2.pl>
Data: Thu 27 Apr 2006 - 13:39:19 MET DST

profile na serwerze,

moze Zarzadzanie komputerem, uzytkownicy, wlasciwosci uzytkownika,
profil, sciezka profilu, nie wiem jak to sie zachowuje, mozesz miec
problemy jesli w profilu ludzie beda trzymac duze pliki (filmy mp3) ,
nie wiem nie probowalem (profil to c:\docukemnt and settings\User czyli
md i pulpet tez)

> aby takze z serwera mozna bylo odpalac soft bez potrezeby jego
> instalowania na stanowiskach klienckich,
komp kliencki odpala aplikacje
> z serwera ale korzysta z wlasnych zasobow procesora i ramu aby w
> aplikacji pracowac.

no czyli wystarczy na komputerach klienckich srobic skrot do exeka (tzn
miec app na serwerze, udostepnic folder zawierajacy ja z prawami odczytu
i zapisu, no ale wtedy userze moga np skasowac (przynajmnije
teoretycznie) pliki programowe, ale moze we wlasciwosciach folderow
odznacz (przynajmniej na chwuile) proste udostepnianie plikow i wtedy we
wlasciwoswxciach masz zabezpieczenia, i tam mozesz ustawic dokladnie
jakie prawa maja byc nadawane.
uwaga: jesli proste ustepnianie plikow jest WYLACZONE (xp) to przy
udosetpenianiu nie mozesz zapomniec o tym ze musisz w zabezpieczeniach
najlepije ustawic dokladnie to co w ustaeiniach udostepnienia,
najlatwoej wszyscy wszystcko ale wtedy wlasnie moze ktos cos ci skasowac
btw nie mozna odpalac czegos na serwerze. wszystko dzieje sie na
komputerze klienckim (no chyba ze uzywasz pulpitow zdanych czy cos w tym
stylu), tzn w zasadzie naziwjmy to tak (chociaz nie do konca tak jest)
ze komp kliencki kopiuje sobie exeka, i uruchamaia go lokalnie, tak wiec
korzysta z lokalnych zasobow. Aha chcesz zainstaowac na serwerze i miec
od razu na kliencie mozliwosc dzialania, nie zawsze tak jest, to zalezy
od programu, w wypadku app bazodanych musisz miec zazwyczaj cos
zainstalowane (BDE, Interbase, jakis klient sieci) i tego nie przeskoczysz.

--
(*        www.fijaksoft.prv.pl      *)
(*     Programy, Instalki, Varia    *)