Re: zmiana dysku w mirorze

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 26 Apr 2006 - 13:21:20 MET DST

On Tue, 25 Apr 2006 15:49:37 +0200, MiGot wrote:

> Witam
> Mam dwa dyski w raid 0. Ustawiony mirror i jeden z dyskow poszedl sie
> .... Oczywiscie takich dyskow juz nikt nie produkuje kupilem wiec inny o
> podobnych parametrach ale innego producenta.

To masz RAID0 czy mirror? Bo to dwie różne sprawy. Jeśli miałeś RAID0 to z
danymi się pożegnaj. Przynajmniej z ich dużą częścią.

> Oba na opakowaniu maja 36GB

36GB nie jest wartością nominalną a jedynie marketingowym bełkotem
producentów.

> Tyle ze po formatowaniu jeden ma 34,22 a drugi ten nowy 34,18 i niestety
> ale dublowania nie da sie zrobic.

Może zmniejsz partycję na tym pierwszym o te nieszczęsne 40MB (czy nawet o
100MB) i załatw temat odbudowy mirrora z poziomu kontrolera?

> ParticionMagic nie dziala w srodowisku serwerowym.

Zapomnij o tym badziewiu. BootIT szybko i sprawnie załatwi Twoje problemy z
wielkością partycji.

> Czy majac dysk wiekszy da sie zrobic dublowanie? I jak sie dowiedziec
> czy 36 GB po sformatowaniu bedzie mialo dokladnie tyle samo.

Jeśli podłączysz większy dysk to masz 2 możliwości :
1) albo kontroler nie będzie chciał współpracować i nie pozwoli zrobić
mirrora na drugim (większym) dysku.
2) Kontroler pozwoli Ci zrobić mirror na większym dysku ale nie będziesz
miał dostępu do pozostałej powierzchni dysku.

> Drugi pytanie tez do tego. Znalazlem dysk tego producenta tyle ze nowszy
> parametry prawie te same :
> - HDD U160 36GB 15k
> - HDD U320 36GB 15k

Prawie? cóż ... a producenci? a firmware?

> tyle ze jeden ma hot plug drugi nie ma. Czy nowszy bedzie chcial
> wspolpracowac ze starszym ?

Jeśli podłączasz je na jednej szynie SCSI to ten "szybszy" powinien
dostosować się do tego "wolniejszego" i powinny działać.

Ale bez wiedzy jaki to serwer i kontroler to jest to wróżenie z fusów .

--
Pozdrawiam
Piotrek