Re: POMOCY - PROBLEM z instalacj? systemu

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Tue 25 Apr 2006 - 16:13:51 MET DST

"NTS" e2l816$ma2$1@nemesis.news.tpi.pl

> Ale właśnie nie wiem jak zrobić płytę bootującą, bo jak normalnie skopiuję
> dyskietkę startową na płytę, to nie jest rozpoznawana jako bootująca.

Bo trzeba płycie dać boota, korzystając z boota dyskietki. :)
Jeden i drugi jest niewidoczny ,,gołym okiem'' :) więc i nie
można go po prostu kopiować. :)

Możesz zbudowaĆ obrazek IMx dyskietki (na przykład WinImage robi to dobrze)
i wpiąć ten obrazek do obrazka ISO płyty (na przykład MagicISO robi to dobrze)
i taki obrazek ISO wypalić na płycie. :)

U mnie praktycznie każda płyta CD (poza CDDA) i DVD, którą nagrałem w ciągu
ostatniego roku jest bootująca. Także płyty DVD z filmami DVD. :) Nie wiem,
jak te płyty pracują na stacjonarnych odtwarzaczach, ale na komputerowych
pracują poprawnie.

Teraz, zanim taką bootujacą wypalę -- sprawdzam jej bootowalność pod VirtualMachine. :)
(bo czasami obrazek dyskietki jest niepoprawny i płyta nie bootuje)

E. :)