Re: Dyskietka startowa w xp

Autor: Eneuel Leszek <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console9>
Data: Sat 22 Apr 2006 - 21:45:09 MET DST

"Eneuel Leszek Ciszewski" e2b0dh$j82$1@flis.man.torun.pl

> "sTav" e28lrq$78m$1@atlantis.news.tpi.pl

> Program NTFS4DOS.EXE z Twojej dyskietki nadaje literki partycjom NTFS,
> ale próba zajrzenia pod te literki kończy się niepowodzeniem. Możesz
> mi wyjaśnić, co robię źle?

> Właśnie zamierzam wypalić płytkę DVD z moim zestawem naprawczym. Jeśli
> mi odpowiesz, może umieszczę tam ten programik.

To jak? Doczekam się odpowiedzi czy raczej nie?
Jest to dla mnie jedynie ciekawostką, bo nie zamierzam
z tego korzystać, ale i tak żyję tylko ciekawostkami.

W VM pracuje bez zarzutu, ale nie w rzeczywistości.

Nawet sprawdziłem, że można napisać w Config.sys

  shell=c:\NTFS4DOS.exe

a w Autoexec.bat

  set comspec=c:\command.com

i (zgodnie z przepowiednią) działa, i przekazuje sterowanie do command.com.

Pracuje poprawnie także **po wejściu do WME**, ale nie przed wejściem.
To znaczy przed wejściem do WME nadaje literki partycjom NTFS i ukrytym
FAT, ale pod tymi literkami nic widać.

,,Ideałem'' byłoby wystartowanie tego programu tak, aby systemowy dysk z WME był w NTFS. ;)

,,Ideałem'', bo nie odważyłbym się z tego korzystać ze względu na ewentualne błędy tego
programu, które mogłyby doprowadzić do upadku partycji. :)

Można też rzecz jasna zainstalować króciutką partycję FAT z bootsektorem dosowym
i dosowym systemem i tym programem, która by natychmiast skierowała do tej NTFSowej
z całą resztą WME.

BTW -- WinDos oficjalnie kończy swój żywot dopiero w lipcu br. :)

E. :)