[XP Prof] explorer.exe i 100% użycia procesora

Autor: Paweł Muszyński <pmuch.NOSPAM_at_bolinko.wytnijto.org>
Data: Mon 10 Apr 2006 - 09:29:29 MET DST

Witam.
Co może być przyczyną tego, że po kilku minutrach (w jednym przypadku
5-6 minut, w drugim 1-2 minuty) użycie procesora przez proces
explorer.exe skacze do 100% (tProcess explorer z sysinternals też
wskazuje, że to explorer.exe tak szaleje).
Pomaga ubicie i ponowne wystartowanie explorera - i do restartu jest OK.

Dodam, że po wyjściu z hibernacji objaw jest podobny...

Komputery to:
1. Athlon 700 MHz, 512 MB RAM, Avast
2. Athlon64 3000+, 1024 MB RAM, NOD32

W obu przypadkach XP potraktowane Autopatcherem, zainstaowane wszystkie
poprawki...

Googlałem nieco, i wykluczam:
1. Spyware - przeskanowałem SpyBotem, Adaware
2. Problem z podglądem AVI - usunąłem wpisy z rejestru tego dotyczące
3. Problem a Windows Update - wyłączałem zarówno uaktualnienia, jak i
ręcznie odpowiadającą za nie usługę
4. Zamulanie wynikające z indeksowania plików - wyłaczałem usługę,
wyłaczałem indeksowanie na wszystkich dyskach.

Więcej pomysłów niestety nie mam...

--
Paweł Muszyński